دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 309831

روند سلامتی نوشیدن سرکه سیب – یا آب سیب تخمیر شده – اخیراً به دلیل ادعای کمک به کاهش وزن، از جمله بسیاری از مزایای دیگر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حالی که برخی مطالعات کوچک نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت و مزایای کلی آن برای سلامتی لازم است.

آیا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند؟

سلامت نیوز: روند سلامتی نوشیدن سرکه سیب – یا آب سیب تخمیر شده – اخیراً به دلیل ادعای کمک به کاهش وزن، از جمله بسیاری از مزایای دیگر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حالی که برخی مطالعات کوچک نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت و مزایای کلی آن برای سلامتی لازم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، مطالعات تاکنون در مورد اثرات سرکه سیب اندک است و تحقیقات بیشتری برای نتیجه گیری قطعی در مورد اثرات آن لازم است. این چیزی است که تحقیقات می‌گوید:

    یک بررسی ۲۰۱۸ نشان داد سرکه سیب ممکن است از افزایش قند خون جلوگیری کند. این ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.
    در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۹، بزرگسالان چاقی که روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب مصرف می‌کردند، وزن بیشتری نسبت به شرکت کننده‌هایی که دارونما مصرف کردند، کم کردند.
    در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸، شرکت کنندگانی که رژیم کم کالری داشتند و به همراه ناهار و شام دو قاشق غذاخوری سرکه سیب نوشیدند به طور متوسط در عرض ۱۲ هفته ۸.۸ پوند از دست دادند. شرکت کنندگانی که سرکه سیب مصرف نکردند در مدت زمان مشابه با رژیم کم کالری فقط پنج پوند وزن کم کردند.

مطالعات دیگر نشان داده است که سرکه نیز ممکن است سیری را افزایش دهد، در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود و بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند.

سیری احساس سیری بعد از غذا خوردن است. افزایش سیری به این معنی است که احتمال پرخوری در شما کمتر است، که باعث می‌شود کالری کمتری مصرف کنید.

بنابراین سرکه سیب ممکن است تأثیر ناچیزی در کاهش وزن داشته باشد، اما مطالعات انجام شده در این زمینه محدود است و تحقیقات اساسی‌تری لازم است.

عوارض جانبی سرکه سیب

در بیشتر موارد، سرکه سیب بی خطر است. اما، به دلیل اسیدیته بالا، برخی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد، مانند:

    فرسایش مینای دندان
    تحریک گلو و مری
    تشدید ریفلاکس اسید
    تقویت اثرات کاهش دهنده قند خون داروهای دیابت. اگر از داروی دیابت استفاده می‌کنید، قبل از امتحان سرکه سیب به دلیل کاهش وزن یا هر دلیل دیگری با پزشک خود صحبت کنید.

اگر از سرکه سیب به میزان متوسط مصرف شود، خطرات قابل توجهی برای سلامتی ندارد. اگر تصمیم دارید سرکه سیب را برای کاهش وزن امتحان کنید، در اینجا چند روش ایمن برای مصرف آن آورده شده است:

سرکه سیب هنگامی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کاملاً مناسب ترکیب می‌شود، می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. با این حال، تدوین یک برنامه کاهش وزن منحصر به فرد متمرکز بر تغذیه و ورزش با پزشک یا یک متخصص تغذیه ثبت شده، موثرتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha