چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 309900

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساده‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر قدرت سرایت ویروس کرونا را بسیار بالا برده است.

متخصص عفونی: قدرت سرایت کرونا با ساده‌انگاری بیشتر شده است

سلامت نیوز:مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساده‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر قدرت سرایت ویروس کرونا را بسیار بالا برده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مسعود ضیایی  افزود: از آنجایی که مبتلایان به کرونای انگلیسی هم در حال افزایش هستند، تشخیص زودهنگام بیماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


وی گفت: قدرت سرایت ویروس به حدی بالا رفته است که فرصت را برای مراقبت افراد از همدیگر ایجاد نمی‌کند و اعضای یک خانواده و افراد در تماس با هم بلافاصله یکی پس از دیگری مبتلا می‌شوند.


متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به قبل دوچندان شده و این در حالی است که برخی افراد هنوز به باشگاه‌های ورزشی و تالارها رفت و آمد دارند.


وی افزود: وضعیت به جایی رسیده که باید بین جان و مال یکی را انتخاب کرد زیرا با واکسینه شدن عمومی فاصله زیادی وجود دارد بنابراین باید نسبت به حفظ جان خود و دیگران اقدام کرد.


ضیایی گفت: اگر وضعیت با همین روال ادامه داشته باشد تا ۲ هفته دیگر بیمارستان‌ها تختی برای پذیرش نخواهند داشت و مجبور به افزایش بخش‌های کرونایی خواهیم بود.


وی تاکید کرد: علایم کرونا باید خیلی سریع کنترل شود و فرد در صورت داشتن علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند تا درمان موثر انجام شود.
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با توجه به گسترش دامنه ویروس کرونا مردم از خود درمانی و درمان‌های خودساخته خودداری کنند و به محض داشتن علایم به مراکز درمانی مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه با ادامه این روند باید منتظر مرگ و میر بالا باشیم گفت: دامنه بیماری در استان گسترش یافته است و مردم نسبت به حفظ جان خود و همنوعانشان توجه بیشتری داشته باشند.


روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.


روز گذشته اولین بار پس از پاییز سال گذشته و پشت سر گذاشتن پیک سوم کرونا در خراسان جنوبی، آمار مبتلایان روزانه در این استان سه رقمی شد.


خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین رنگ‌بندی که امروز - چهارشنبه ۱۸ فروردین - اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس، نهبندان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند. در حال حاضر هیچ شهر آبی (کم خطر) در این استان وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha