چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 309916

استرس مانع اصلی در کنترل سطح قند خون فرد است. هورمون های استرس در بدن ممکن است به طور مستقیم بر سطح قند خون تاثیر بگذارند. اگر شما تحت تاثیر استرس قرار گرفتید، بدن شما به این موضوع پاسخ می دهد.

چگونه استرس بر دیابت تاثیر می گذارد؟

سلامت نیوز:  استرس مانع اصلی در کنترل سطح قند خون فرد است. هورمون های استرس در بدن ممکن است به طور مستقیم بر سطح قند خون تاثیر بگذارند. اگر شما تحت تاثیر استرس قرار گرفتید، بدن شما به این موضوع پاسخ می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،برای این پاسخ بدن شما هورمون های کورتیزول و آدرنالین ترشح می کند. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید: 

استرس و دیابت

 اگر شما دیابت داشته باشید، بدن شما قادر به کنترل میزان بالای گلوکز آزاد شده نیست و چنان‌چه نتوانید گلوکز را به انرژی تبدیل کنید، در جریان خون شما ذخیره و باعث می شود که سطح قند خون شما افزایش یابد. 

تاثیر متفاوت استرس بر افراد مختلف

استرس می تواند بر افراد مختلف تاثیر متفاوتی داشته باشد و بر مبتلایان به انواع دیابت هم تاثیرات متفاوتی دارد. افرادی که دیابت نوع 2 دارند، زمانی که تحت فشار استرس ذهنی قرار می گیرند، به طور کلی سطح قند خون شان افزایش می یابد و افرادی هم که دیابت نوع یک  دارند، ممکن است پاسخ های متفاوتی داشته باشند و به این معناست که ممکن است این افراد بر اثر استرس زیاد، سطح قند خون شان افزایش یا برعکس کاهش یابد.همان طور که اشاره شد ، بر  اثر استرس سطح قند خون افزایش می یابد و اگر بیمار یا مصدوم باشید، این موضوع درباره شما و مبتلایان به دیابت نوع 1 و 2 هم صدق می کند.

 2 راهکار برای کاهش استرس

1- برای کاهش اضطراب ذهنی، انجام تمرین تمرکز مفید است . هر روز صبح 15 دقیقه را به این کار اختصاص بدهید.2- تمرینات کششی نیز مفید است؛ سعی کنید آن را به برنامه روزانه تان اضافه کنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha