به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی روسای ۱۳ بیمارستان خصوصی تهران با رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و معاونان انتظامی و توسعه این سازمان در محل بیمارستان پارس به بحث و گفتگو نشستند.

اعلام آمادگی ۱۳ بیمارستان خصوصی تهران برای میزبانی واکسیناسیون همکاران کادر درمان

سلامت نیوز:به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی روسای ۱۳ بیمارستان خصوصی تهران با رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و معاونان انتظامی و توسعه این سازمان در محل بیمارستان پارس به بحث و گفتگو نشستند.


به گزارش  سلامت نیوز ، در این نشست دو ساعته ابتدا محمد رضا ظفرقندی ضمن اشاره به وضعیت وخیم موج چهارم کرونا در کشور پرداخت و گفت: می دانیم که  کشور به دلایل مختلف از برنامه واکسیناسیون همگانی و همچنین  واکسیناسیون کادر درمان کشور عقب است اما با تلاش های یک ماه گذشته بالاخره از امروز می توان گفت حداقل برای کادر درمان به میزان کافی واکسن از انواع روسی، کره ای، چینی و هندی وارد شده است و تمام آرزوی ما این است که برای سایر مردم هم با سرعت صحیح این اتفاق رقم بخورد.


وی افزود: با توافقی که با وزارت بهداشت صورت پذیرفت عملاً واکسیناسیون بخش خصوصی درمان نیز بر اساس دستورالعمل ملی واکسیناسیون کرونا شروع شده و انتظار می رود حداقل در تزریق آن با سرعت، دقت و سلامت عمل شود، امیدواریم که تزریق واکسیناسیون بخش خصوصی از اولایل هفته جاری در برخی شهرستان ها آغاز و پیش بینی می شود در یک همکاری نزدیک بین دانشگاه های علوم پزشکی  و نظام پزشکی های سراسر کشور این اقدام مهم نهایتاً تا پایان فروردین ماه به فرجام رسیده و خیال همه از بابت کل کادر درمان اعم از دولتی، عمومی و خصوصی مطمئن شود.


 رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دشواری شدید فراهم سازی این مسیر، مکاتبات و پیگیری های زیاد طی چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: ما با قاطعیت می گوییم با حجم ورودی امروز واکسن کرونا که بیش از 800 هزار دوز واکسن آسترازنیکا با مبدا تولید کره جنوبی  است دیگر هیچ نگرانی از کمبود واکسن برای کادر درمان نداریم. وی ادامه داد امیدوارم همکارانم در مهلت مقرر در سامانه ای که به این منظور در سایت نظام پزشکی فراهم شده در سراسر کشور ثبت نام تا برنامه ریزی برای تزریق دچار اشکال نشود.


ظفرقندی با اشاره به تعدا کلان کادر درمان خصوص در تهران گفت: می دانیم که بخش قابل توجهی از خانواده درمان و بویژه بخش خصوصی در استان تهران مستقرند لذا با توافقی که با دانشگاه های تهران صورت پذیرفت مقرر شد در دو پارت و طی 15 روز واکسیناسیون این عزیزان انجام شود. بخش اول تمام کادر درمان ثبت نام شده بالای 50سال و بخش دوم باقی عزیزان، از آقای دکتر معظمی و سایر عزیزان در جلسه سپاسگزارم که در این امر مهم مشارکت کرده و با اعلام آمادگی در 13 نقطه متفاوت تهران این امکان را برای نظام پزشکی و همکاران فراهم  می کنند تا با فراغ بال و انتخاب بیمارستان برای انجام آن اقدام نمایند.
وی در پایان به توافقات مهم سازمان نظام پزشکی با دولت برای تعدیل تعرفه های 1400 اشاره کرد و گفت: هرچند همه می دانیم که با تعرفه حقیقی در همه ابعاد همچنان فاصله داریم اما از دولت، معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت  و دبیر  شورای عالی بیمه باید تشکر کرد که تصویب تعرفه ها برای سال 1400 را در بهترین زمان ممکن اعلام کردند، امیدواریم جزئیات این مصوبه نیز طی چند روز آینده اعلام و اجرایی شود.


در ادامه علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی و روسای این 13 بیمارستان خصوصی نیز  ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای سلامت بسیاری که در بخش های خصوصی و بیمارستان های مربوطه در راه مبارزه با کرونا و خدمت به بیماران کرونایی جان شیرین تقدیم کرده بودند به بیان نظرات خود پرداخته و آمادگی خود را برای میزبانی و همچنین آمادگی موثر برای پوشش درمانی عوارض احتمالی در افراد از جامعه خدوم پزشکی جهت انجام واکسیناسیون کرونا اعلام نمودند.


همچنین اعضای جلسه از تلاش های کم نظیر سازمان نظام پزشکی طی سال کرونا، مبارزه علمی و عملی با کرونا و همچنین اقدام ویژه سازمان برای تعامل با دولت، وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر برای حمایت از اقتصاد سلامت ستودند.


گفتنی است لیست بیمارستان های فوق از طریق پیامک با توجه به اعلام منطقه شهرداری ارسال می شود. اعضایی که در سامانه نظام پزشکی برای واکسیناسیون کرونا ثبت نام کردند، همانند دور قبل در انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا پیامکی دریافت کرده اند که از آنها خواسته شده است عدد منطقه شهرداری خود را در پاسخ پیامک اعلام نایند. مثلاً کسی که در منطقه شهرداری 2 زندگی یا کار می کند کافی است عدد 2 را ارسال نماید. همکاران پس از بررسی لازم مجدداً  طی پیامکی، بیمارستان و تاریخی که فرد باید برای واکسیناسیون مراجعه نماید را به او اعلام خواهند کرد.


علی تاجرنیا معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان نظام پزشکی در حاشیه این نشست با پیام ویدئویی، خلاصه اقدامات و مستندات لازم برای روز واکسیناسیون را اعلام نموده است که امشب در کانال  تلگرامی نظام پزشکی قرار خواهد گرفت. وی از همه همکاران در سراسر کشور خواست اگر احیاناٌ پیش شماره های پیامکی نظام پزشکی را به اشتباه بلاک کرده اند آن را از سرویس محدود خارج نمایند تا حقی از آنها پایمال نشود.

 لازم به ذکر است در این جلسه صرفاً از بیمارستان هایی دعوت شده بود که قادر باشند جغرافیای کامل شهر تهران را از شمال، جنوب، شرق و غرب پوشش دهند وگرنه در امر مهمی چون واکسیناسیون کرونا، قطعاً همه بخش خصوصی تهران این آمادگی و توان را دارند. شاید در بخش دوز دوم تزریق از دیگر توانمندی های بخش خصوصی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha