دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 310150

مصرف برخی چاشنی ها برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و کاهش چربی‌های اضافه راهکاری مناسب و در دسترس است. ادویه‌ زیادی وجود دارد که به سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد ، در ادامه تعدادی ازآن‌ها را معرفی می کنیم :

7 ادویه لاغرکننده

سلامت نیوز:مصرف برخی چاشنی ها برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و کاهش چربی‌های اضافه راهکاری مناسب و در دسترس است. ادویه‌ زیادی وجود دارد که به سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه تعدادی ازآن‌ها را معرفی می کنیم :

 زیره|زیره متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد  و علاوه بر کاهش وزن، باعث  بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ و جلوگیری از یبوست می‌شود.

 فلفل سیاه| برای کوتاه کردن زمان کاهش وزن، می توانید فلفل سیاه را هر روز در رژیم غذایی تان بگنجانید. فلفل سیاه در سرعت بخشیدن به فرایندهای گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و ... شناخته شده است.

 هل| هل با کمک به فرایند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز  برای کاهش وزن مناسب است. علاوه بر آن طعم خوشایند و بوی هل برای تسکین افسردگی مفید است. 

خردل| دانه های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می شود. شما می توانید کمی  از دانه های خردل را قبل از شروع تمرین ورزشی بخورید تا از مزایای آن بهره ببرید.

 زردچوبه| این ادویه می تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین هم مفید است.

 زنجبیل| زنجبیل می ‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود . می ‌توان از زنجبیل به‌ عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد. 

دارچین| دارچین باعث  کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha