یک مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که در مناطق آفتابی تر بروز مرگ و میر کمتری از بیماران مبتلا به کووید۱۹ اتفاق افتاده است.

ارتباط نور خورشید با مرگ و میر کمتر بیماران کرونایی

سلامت نیوز:یک مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که در مناطق آفتابی تر بروز مرگ و میر کمتری از بیماران مبتلا به کووید۱۹ اتفاق افتاده است.


به گزارش سللمت نیوز به نقل از مهر ، محققان دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند معتقدند اگر تحقیقات بیشتر نشان دهند که نور آفتاب باعث کاهش میزان مرگ و میر می‌شود، افزایش قرارگیری در معرض اشعه خورشید، به ویژه UVA، می‌تواند به عنوان یک مداخله ساده بهداشت عمومی عمل کند.


به گزارش ساینس دیلی،محققان بعد از بررسی گزارشات مرگ بیماران کرونایی در قاره آمریکا از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ دریافتند افراد ساکن در مناطق دارای بالاترین میزان قرارگیری در معرض اشعه UVA، در مقایسه با افراد ساکن در مناطق با میزان قرارگیری کمتر در معرض این اشعه، با خطر کمتر مرگ ناشی از کووید ۱۹ روبرو بودند. این بررسی‌ها در انگلستان و ایتالیا هم انجام شد و نتایج مشابه بدست آمد.


به گفته محققان، کاهش مشاهده شده در خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ با میزان بالاتر ویتامین D قابل توضیح نیست.


یک توضیح احتمالی در مورد تعداد کمتر مرگ و میر این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث آزاد شدن اکسید نیتریک در پوست می‌شود. این امر ممکن است توانایی تکثیر کروناویروس را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha