چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 310270

تپش قلب هنگامی که با علایمی دیگر به خصوص تنگی نفس همراه باشد دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت تنگی نفس و تپش قلب با هم

سلامت نیوز:تپش قلب هنگامی که با علایمی دیگر به خصوص تنگی نفس همراه باشد دلایل مختلفی دارد. از جمله دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 نارسایی قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در این شرایط قلب به درستی کار نمی کند و خون با سرعت بسیار کمی پمپاژ می شود و به اندازه کافی اکسیژن و مواد مغذی به اندام‌های بدن نخواهد رسید. این بیماری ممکن است که در پاسخ به حمله قلبی، بیماری کلیوی، دیابت یا فشار خون بالا صورت گیرد.

 بارداری و یائسگی

در این دوران هورمون ها دچار نوسان خواهند شد و تپش قلب را به دنبال خواهد داشت که زودگذر است و با متعادل شدن هورمون‌ها  از بین خواهد رفت.

بیماری عروق کرونری

زمانی که در رگ های تغذیه کننده قلب پلاکی تشکیل شود، جریان خون به قلب محدود خواهد شد و اکسیژن و مواد مغذی کمتری دریافت می کند و در نتیجه این بیماری شکل می گیرد. 

مشکل دریچه قلب

یکی از مهم ترین وظایف دریچه های قلب، هدایت درست جریان خون و جلوگیری از بازگشت آن است و در صورت نداشتن عملکرد صحیح، فشار زیادی به عضلات قلب خواهد آمد و اگر درمان نشود و جلوی پیشرفت بیماری را نگیرند، منجر به نارسایی قلب خواهد شد. 

مصرف برخی داروها

ممکن است که تنگی نفس و تپش قلب از عوارض مصرف برخی داروها مانند داروهای تیروئید و آسم باشد.

 بیماری ادم ریوی

در این بیماری مایع اضافی درون ریه جمع می شود و نفس کشیدن را سخت خواهد کرد که معمولا به دلیل مشکلات قلبی  است که قلب نمی تواند خون کافی را از ریه ها دریافت کند و به قلب فشار وارد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha