دعاوی خانواده از جمله دعاوی رایج مطرح در دادگاه های عمومی و یا دادگاه های خانواده می باشد. این دعاوی در خصوص موضوعات مختلفی از قبیل مهریه، نفقه، حضانت و ... با قبول وکالت از طرف وکیل خانواده طرح و وکالت می شوند. از این رو یکی از ضروری ترین نیاز های هر انسانی و به طور کلی تر هر خانواده ای نیاز به وکیل امور خانواده است. بنابراین شما می توانید هنگام مواجهه با این موضوعات و مسائل مربوط به خانواده از راهنمایی ها و اطلاعات حقوقی یک وکیل خانواده خوب بهره مند شوید.

بررسی دعاوی و قبول پرونده های دادگاه خانواده توسط وکیل خانواده

سلامت نیوز: دعاوی خانواده از جمله دعاوی رایج مطرح در دادگاه های عمومی و یا دادگاه های خانواده می باشد. این دعاوی در خصوص موضوعات مختلفی از قبیل مهریه، نفقه، حضانت و ... با قبول وکالت از طرف وکیل خانواده طرح و وکالت می شوند. از این رو یکی از ضروری ترین نیاز های هر انسانی و به طور کلی تر هر خانواده ای نیاز به وکیل امور خانواده است. بنابراین شما می توانید هنگام مواجهه با این موضوعات و مسائل مربوط به خانواده از راهنمایی ها و اطلاعات حقوقی یک وکیل خانواده خوب بهره مند شوید.

درباره وکیل خانواده بیشتر بدانید

وکیل خانواده به وکیلی گفته می شود که علی الرغم دانش گسترده حقوقی در زمینه های مختلف، به طور اختصاصی به طرح و اقامه دعاوی مربوط به حوزه خانواده می پردازد. یک وکیل خانواده متخصص ابتدا تا حد امکان سعی در صلح و سازش بین زوجین خواهد نمود و در نهایت چنانچه امکان صلح و سازش وجود نداشته باشد به طرح دعوا اقدام می نماید و در تمام این مراحل با مشاوره ی دقیق و حساب شده پرونده ی شما را در کم ترین زمان با کسب بهترین نتیجه به پایان می رساند. بنابراین با انتخاب یک وکیل خانواده خوب و متخصص روند پیشرفت پرونده و احتمال موفقیت در پرونده را بیشتر نمایید.

ویژگی های بهترین وکیل خانواده

یک وکیل خانواده خوب برای دعاوی خانوادگی ضرورتا باید دانش و اطلاعات کافی در این خصوص را داشته باشد و تجربه پرونده های متعدد و موفق در مورد دعاوی خانواده نیز داشته است. یکی دیگر از نکات یک وکیل خانواده خوب و کار آزموده این است که با موکل خود صادق باشد و شفافیت بین وکیل و موکل برقرار باشد چرا که این موضوع در حل پرونده بسیار موثر است. بنابراین اعتماد بین وکیل امور خانواده و موکل یک مزیت مهم می باشد. به عنوان مثال اگر در روند رسیدگی به پرونده وکیل تشخیص دهد که نتیجه به نفع موکل نیست بهتر است با او در میان بگذارد تا قبل از هر چیزی چاره ای اندیشیده و در آینده مشکلاتی به وجود نیاید.

مزایای استفاده از وکیل خانوادگی در ایران

در صورت نیاز به وکیل خانواده می توانید از میان وکلای متخصص در این زمینه وکیل خانواده مورد نظر خود را انتخاب و با او توافق نمایید. استفاده از وکیل خانواده متخصص، این امتیاز را به شما می دهد که علاوه بر اینکه وکیل انتخابی در قبال شما مسئول می باشد پرونده شما تحت نظارت و پیگیری مدیریت نیز می باشد. همچنین هنگام اخذ یک وکیل خانواده خوب، موجب کاهش رفت و آمد های شما به دادگاه خواهد شد.

مهمترین وظایف وکیل خانواده چیست؟

از جمله وظایف و خدماتی که توسط وکیل خانوادگی ارائه می شود می توان به شرح موارد زیر پرداخت:

  • طرح و اقامه دعاوی حوزه خانواده
  • بررسی و پیگیری پرونده در مراحل مختلف بدوی و تجدید نظر
  • ثبت اعتراض نسبت به احکام غیر قطعی دادگاه در مرحله بدوی
  • رعایت مصلحت موکل در تمام مراحل حل پرونده های دعاوی خانواده
  • داشتن دقت کافی در بررسی نکات موجود در پرونده موکل
  • حضور در دادگاه برای ارائه دفاع از موکل و یا ارسال لایحه به دادگاه خانواده از جانب وی

هزینه وکیل خانواده و چگونگی پرداخت آن

در خصوص هزینه وکیل خانواده به طور کلی نمی توان سخن گفت چرا که این مساله در پرونده های مختلف و بسته به نوع دعوای خانوادگی که مطرح است، متفاوت می باشد. وکیل خانواده با توجه به ماموریتی که جهت وکالت خانواده برای وی تعیین می شود، هزینه های مختلفی دارد و این هزینه می تواند برای هر وکیلی متفاوت باشد. اما با این وجود باید گفت که در خصوص هزینه های حقوقی خود در زمینه امور خانواده، نگرانی وجود ندارد و شما می توانید در این خصوص با بهترین وکیل خانواده تهران توافق نموده و در خصوص نحوه پرداخت حق الوکاله و میزان آن نیز به توافق برسید.

چگونه یک وکیل خانواده خوب در تهران پیدا کنیم؟

همانگونه که ذکر گردید، بسیاری از پرونده‌های موجود در دادگاه‌ ها را پرونده های مربوط به خانواده تشکیل می ‌دهند. پرونده‌ هایی که به دلیل نوع ماهیت خود معمولا طولانی و دارای ابعاد مختلف هستند و بسیاری از افراد تمایل دارند که برای کاهش مشکلات ناشی از پرونده های خانواده، کار را به وکیل خانواده بسپارند. در حال حاضر دادگاه های خانواده در تهران از جمله پر مراجعه کننده ترین مراجع قضائی است که پرونده های دعاوی خانواده در آن مطرح است. برای انتخاب وکیل خانواده در تهران می توانید با مراجعه به سامانه دادیاب از میان وکلای متخصص، با بهترین وکیل خانواده مشاوره نموده و در صورت تمایل، پرونده خود را به وی بسپارید.

شرایط انتخاب وکیل خانواده متخصص در سامانه دادیاب

دعاوی خانواده از شایع ترین دعاوی مطروحه در محاکم قضائی است و با توجه به پیچیدگی و گستردگی قوانین و مقررات حاکم بر این دعاوی و نیز با توجه به تصویب قانون جدید حمایت از خانواده و با در نظر گرفتن تغییر و تحولات گسترده رخ داده به موجب قانون اخیرالذکر، از قبیل تغییر در ضمانت اجرای کیفری مطالبه مهریه، تغییرات صورت گرفته در خصوص بحث حضانت فرزندان و درخواست طلاق توسط زوج یا زوجه، اطلاع و آگاهی از قواعد و احکام مذکور برای پیش برد اهداف و تضمین منافع و جلوگیری از تضییع حقوق، لازم و ضروری است. بنابراین توصیه می شود حتما از اشخاص متخصص و وکیل خانواده که دانش کافی برای طرح این دعاوی یا دفاع در برابر آن ها را دارد بهره گیری نمایید. زیرا عدم آگاهی و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند سبب بروز خسارات جبران ناپذیری شود. به همین دلیل سامانه دادیاب راه اندازی شده است تا خدمات مربوط به دعاوی خانواده را با بهترین وکیل خانواده و همچنین سایر دعاوی حقوقی و کیفری را در اختیار کاربران قرار دهد. شما می توانید برای اخذ بهترین وکیل خانواده، وکیل خانواده در تهران، وکالت خانواده و وکیل خانواده از طریق https://www.daadyab.com/ServiceCategory/وکیل-خانواده به سامانه دادیاب مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از هزینه وکیل خانواده و وظایف وکیل خانواده نیز می توانید به این سامانه مراجعه نمایید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha