انتشار اطلاعات دریافت کنندگان واکسن کرونا ممنوع است | واکسیناسیون گسترده از نیمه خرداد

سلامت نیوز: مدیر پاسخگویی وزارت بهداشت در پاسخ به سئوالی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات درباره اطلاعات دریافت کنندگان واکسن کرونا گفت: طبق قوانین موجود و بین المللی هرگونه افشای نام دریافت کنندگان خدمات بهداشتی درمانی بدون کسب اجازه از یکایک آنان موجب اعتراض و پیگرد قانونی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور با بیان اینکه سند ملی واکسیناسیون که به تایید ستاد ملی کرونا رسیده است گروه های مشمول اولویت درایفت واکسن را تعیین کرده که توسط دستگاه های ذیربط به واحدهای بهداشتی درمانی مسئول بطورت رسمی و در قالب فهرست اسامی مشمولین معرفی می شوند بیان کرد: از این جمله کادر درمانی مدافعان سلامت، کادر مراقبت های ویژه و فرویت های پزشکی  و پزشکان وپیراپزشکان با اولویت سنین بالای 50 سال، گروه های درمعرض آسیب و بیماری های ضعف ایمنی و سرطان و پیوندی، در مراحل بعد کلیه سالمندان (با توجه به مرگ ومیر بالای آنان )و افراد دارای بیماری های زمینه ای در الویت هستند.

وی افزود: متاسفانه بدلیل محدودیت ناشی از تحریم ها بخش زیادی از واکسن های خریداری شده نیز به کشور نرسیده و امید می رود از نیمه خرداد امسال به تدریج خطوط تولید واکسن داخلی مجوز دریافت کرده و بخش کثیری از افراد در معرض  اسیب واکسن دریافت کنند.

جهانپور تاکید کرد: علی ایحال تلقیح واکسن تاکنون تحت نظر نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی ، سازمان نظام پزشکی و واحدهای بهداشتی درمانی منتخب و بر اساس فهرست اعلامی با کنترل مدارک هویتی انجام می شود. طبق قوانین موجود و بین المللی هرگونه افشای نام دریافت کنندگان خدمات بهداشتی درمانی بدون کسب اجازه از یکایک آنان موجب اعتراض و پیگرد قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha