مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران اعلام کرد: آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا روزانه به ۱۰۰ نفر رسیده، این درحالی است که در شب عید این آمار تک رقمی شده و به عدد ۹ رسیده بودیم.

مدیرعامل بهشت زهرا: فوت روزی ۱۰۰ بیمار کرونایی در تهران

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران اعلام کرد: آمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا روزانه به ۱۰۰ نفر رسیده، این درحالی است که در شب عید این آمار تک رقمی شده و به عدد ۹ رسیده بودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سعید خال روز سه شنبه با اشاره به کاهش چشمگیر جان باختگان کرونایی در شب عید به خبرنگاران گفت:  متأسفانه شرایط خوبی حاکم نیست و در دو روز گذشته آمار جان باختگان کرونایی در تهران سه رقمی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه که آمار به بالای ۱۰۰ نفر رسید  تا امروز تهران چنین عددی را تجربه نکرده بود و چند ماه آمارمان تک رقمی شد.  این نشان می‌دهد که شهروندان با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به چنین وضعی ما را رسانده است و تنها راه حل برون رفت از این موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد به دلیل بی تدبیری و رعایت نکردن مردم رخ داد و متأسفانه شرایط بهشت زهرا شرایط خوبی نیست و در حالی که به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است که دورکاری کنند، اما همکاران من در سازمان بهشت زهرا (س) در ۲ و گاهی سه نوبته مشغول به فعالیت هستند و خودمان را برای روزهای آینده در آرایش کامل بحرانی قرار داده ایم.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) اضافه کرد: طبق آخرین تبادل اطلاعاتی که با دکتر زالی برای روزهای آینده داشتیم ما هر روز در میانه روز و انتهای شب تحلیل هایمان را با یکدیگر تبادل می‌کنیم و شرایط تهران شرایط بسیار ناگواری شده و کارها چندین برابر شده و اگر تلاش و از خودگذشتگی کارکنان ما در کنار کادر درمان نباشد، کارها سخت‌تر می‌شود.
خال ادامه داد: هر چه مردم رعایت نکنند، فشار آن بر روی کادر درمان و بهشت زهرا (س) است و ما آمادگی لازم را برای روزهای سخت داریم.

وی اظهار داشت: ۷۵۰ نفر در واحدهای تطهیر، خاکسپاری، مباشرین، سایت رایانه ای، حمل متوفی از سطح شهر تهران و حمل متوفی به شهرهای مختلف ایران آماده باش و در حال فعالیت هستند.

خال خاطرنشان کرد: مردم در زمینه تدفین رعایت می‌کنند و شهر تهران به طور عادی روزانه ۲۰۰ متوفی دارد و ۱۰۰ متوفی کرونایی به این آمار اضافه شده است در واقع اگر تعداد اندکی هم به همراه متوفی به بهشت زهرا (س) بیایند تعداد قابل توجهی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد:، با وجود آنکه مردم رعایت می‌کنند و در سوگ خموش هستند و تنها به یک مراسم بهشت زهرا و خاکسپاری بسنده می‌کنند، با این حال باز هم از مردم می‌خواهیم که برای تدفین امواتشان در بهشت زهرا با حداقل نفرات و رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: نگاه مردم نسبت به رفت و آمدشان به بهشت زهرا (س) تغییر کرده است، اما شاید کافی نباشد و تنها یک اراده جمعی می‌تواند این بیماری را ریشه کن کند و همه با هم در اماکن مختلف از جمله مراکز خرید، بازار و حمل و نقل عمومی می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط را به وضع مطلوبی برسانیم.
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا یادآور شد: در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا این شرایط هرگز تکرار نشده است و ما عاجزانه می‌خواهیم که مردم رعایت کنند بلکه بتوانیم این موج چهارم را که از اوایل فروردین شروع شده است از سر بگذرانیم.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسما در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha