رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با اشاره به تبلیغات روزافزون داروهای لاغری هشدار داد داروهای لاغری بر خلاف تبلیغات وسیعی كه در خصوص استفاده از آنها می‌شود، تاثیری در كاهش وزن ندارند.

جامعه متخصصان داخلی ایران با ارسال نمابری به گروه علمی ایرنا با اعلام این خبر به نقل از دكتر "ایرج خسرونیا" افزود بهترین روش لاغری و كاهش وزن، كم خوردن و داشتن تحرك است.

وی گفت هنوز هیچ داروی موثری در زمینه كاهش وزن به بازار نیامده است كه فرد بتواند بدون رعایت رژیم غذایی به كاهش وزن دست یابد و افزود مهم‌ترین روش كاهش وزن بدون عوارض جانبی، كاستن از كالری مصرفی روزانه است.

دكتر خسرونیا با تاكید بر اینكه عمده مشتریان قرص‌های لاغری را زنان تشكیل می‌دهند نسبت به عوارض این قرص‌ها هشدار داد و افزود اختلالات قاعدگی، پرمویی و عصبانیت از شایع‌ترین عوارض قرص‌های لاغری به شمار می‌رود.

به گفته رئیس هجدهمین كنگره جامعه متخصصان داخلی، والدین از داشتن كودكان چاق ابراز خرسندی می‌كنند در حالی كه سلول‌های چربی از زمان كودكی در تمام بدن ساخته شده و در جوانی و پیری برای فرد ایجاد مزاحمت می‌كند.

وی با رد روش "لیپوساكشن" برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن گفت با تحرك و مصرف روزانه ‪ ۱۰۰۰‬تا ‪ ۱۵۰۰‬كالری می‌توان از چاقی جلوگیری كرد.

به گفته این پزشك متخصص بیشتر افرادی كه به اضافه وزن گرفتار می‌شوند از وضع "ظاهر" خود راضی نیستند در حالیكه عوارض "داخلی" چاقی از قبیل تنگی عروق، سكته‌های زودرس قلبی، فشار خون وغیره بسیار خطرناكتر است.

به گزارش ایرنا دكتر خسرونیا گفت چاقی باعث شده كه جوانان در سنین ‪ ۲۰‬تا‪ ۴۰‬سالگی كه سن فعالیت آنهاست، راهی "سی‌سی‌یو"ها شوند.

رئیس هجدهمین كنگره جامعه متخصصان داخلی یادآور شد جدیدترین دستاوردهای پژوهشی در زمینه چاقی در این كنگره ارایه می‌شود.

هجدهمین كنگره انجمن متخصصان داخلی ‪ ۲۵‬تا‪ ۲۸‬اردیبشهت ماه سال جاری با حضور ‪ ۱۵۰۰‬پزشك متخصص در مركز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha