یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 310408

اغلب به مردم یادآوری می شود که برای داشتن زندگی سالم، طولانی و شاد حفظ سلامت قلب و مراقبت از این عضو حیاتی اهمیت بسزایی دارد.

توصیه هایی برای سلامت قلب

سلامت نیوز:اغلب به مردم یادآوری می شود که برای داشتن زندگی سالم، طولانی و شاد حفظ سلامت قلب و مراقبت از این عضو حیاتی اهمیت بسزایی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در طول عمر متوسط یک فرد، قلب حدود ۲.۵ میلیارد بار ضربان دارد و خون مورد نیاز برای هر عضو از بدن را تامین می کند. سمت راست قلب خون را به ریه ها که از اکسیژن پر می شود، می فرستد. سمت چپ قلب خون سرشار از اکسیژن را از طریق عروق پمپاژ می کند تا اعضای بدن تغذیه شده و مواد زائد اضافی را از بین ببرد. به همین دلایل است که حفظ سلامت قلب اهمیت پیدا می کند.


همچنین در دوران همه گیری بیماری که افراد از میزان تحرک کمتری برخوردار هستند، داشتن قلب سالم بیشتر اهمیت پیدا می کند. این موضوع شناخته شده است که سبک زندگی کم تحرک موجب بروز بیماریهایی از قبیل دیابت و فشار خون بالا می شود و زمانیکه این بیماریها برای طولانی مدت ادامه پیدا کنند، موجب بیماریهای قلبی می شود.


علائم اولیه بیماریهای قلبی شامل احساس گیجی، خستگی، تنگی نفس، عرق سرد و سردرد است. کارشناسان توصیه می کنند در صورت بروز این علائم ضروری است به پزشک مراجعه کنید چرا که می تواند نشانه های هشدار بیماری قلبی باشد.


رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می دهد.


به گزارش هندوستان تایمز، کارشناسان سلامت معتقدند که با انتخاب سبک زندگی سالم می توان سلامت قلب را بهبود داد.


از جمله توصیه های مفید برای سلامت قلب می توان به این موارد اشاره کرد:
- رژیم غذایی سالم
رعایت سه وعده غذایی سالم در طول روز اهمیت دارد که شامل مصرف میزان بیشتری از میوه های تازه و سبزیجات است. همچنین لازم است سیر و زنجبیل در رژیم غذایی گنجانده شود.
- تحرک کافی                 
پیاده روی، ورزشی عالی است و یک روش درمانی نیز به حساب می آید. پیاده روی سریع هنگام صبح برای مدت ۳۰-۴۵ دقیقه برای قلب بسیار مفید است.
- بودن در طبیعت
با تنفس در طبیعت بدن میزان کافی از اکسیژن را دریافت می کند. علاوه بر این، درختان و پوشش گیاهی با جذب آلاینده های هوازی، بدن را از تاثیرات آلودگی ها دور ساخته و سلامت ریه ها را حفظ می کند.
- چکاپ مرتب
در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون و کلسترول بالا معاینات به موقع و مراجعه به پزشک بیشتر اهمیت پیدا می کند. همچنین درمان استرس توصیه می شود زیرا واکنشهای بیوشیمی به استرس موجب افزایش فشار خون و بالا رفتن ضربان قلب می شود که در صورت عدم کنترل استرس و گرفتار شدن در چرخه استرس با پیامدهایی برای سلامتی همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha