همه ما حق داریم که در حد خود، زندگی شادی داشته باشیم.

۷ جزء اصلی یک زندگی شاد

سلامت نیوز: همه ما حق داریم که در حد خود، زندگی شادی داشته باشیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر چیزی را که به طور معقول بیشتر بخواهید یا هر عاملی را که برای خوشبختی خود و دستیابی به زندگی شاد مهم بد‌انید، می‌تواند در یکی از ۷ جزء اصلی موفقیت شما قرار گیرد.

تمامی مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده‌ایم ۷ ماده تشکیل‌ دهنده یک زندگی شاد هستند که در رابطه با خوشبختی، موفقیت و خودسازی، نوشته یا کشف شده‌اند.

همه این‌ها، ویژگی‌های زندگی و موفقیت‌های زنان و مردانی هستند که در زندگی خود تلاش می‌کنند و عملکرد بالایی دارند و همچنین، شامل همه مواردی می‌شوند که شما هم می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، به آن‌ها دست پیدا کنید.

چگونه به زندگی ایده‌ آل خود برسیم؟

زندگی ایده‌آل هر کسی دارای این ۷ ویژگی است و ترکیب این ویژگی‌ها با هم می‌تواند باعث زندگی خوشبخت و شادی برای افراد شود.

اگر خوشبختی و موفقیت خود را از لحاظ یکی از این ۷ ویژگی تعریف کنید، می‌توانید برای خودتان یک هدف واضح و مشخصی را در نظر بگیرید و به این ترتیب، برای خودتان نیز یک ذهنیت مثبت ایجاد ‌کنید و همچنین می‌توانید میزان موفقیت خود را اندازه بگیرید و به دنبال آن می‌توانید جنبه‌های ناقص زندگی خود را اصلاح کنید.

آرامش ذهن

اولین کلید زندگی شاد و همچنین، مهم‌ترین آن‌، آرامش ذهن است، چراکه بدون آرامش، هیچ چیز این دنیا ارزش خاصی ندارد و به همین دلیل است که شما تمام عمر برای آن تلاش می‌کنید و معمولاً با توجه به میزان آرامش درونی خود ارزیابی می‌کنید که در هر زمان چقدر خوب عمل کرده‌اید.

آرامش ذهن و تفکر مثبت برای عملکرد بهتر و زندگی شادتر همه گروه‌های انسانی ضروری است و می‌تواند روابط دوستانه، خانوادگی، کاری و ...، شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سلامتی و انرژی

سلامتی و انرژی، دومین مواد اولیه زندگی شاد هستند و درست مانند آرامش ذهن که حالت روانی طبیعی شما است، این دو مسئله نیز حالت جسمی طبیعی شما محسوب می‌شوند.

 روابط عاشقانه

سومین کلید موفقیت و داشتن یک زندگی شاد، روابط عاشقانه با کسانی است که دوستشان دارید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، چراکه این افراد باعث شده‌اند شما یک انسان کامل باشید و به همین دلیل،  شاد بودن یا نبودن شما در زندگی از رابطه شما با دیگران نشأت می‌گیرد و رابطه شما با دیگران است که شما را به معنای واقعی کلمه،  تبدیل به انسان می‌کند.

 آزادی مالی

آزاد بودن از نظر مالی به این معنی است که پول کافی داشته باشید تا مانند اغلب مردم به طور مداوم نگران آن نباشید.

پول ریشه بدی‌ها نیست، بلکه این بی‌پولی است که بدی‌ها را به وجود می‌آورد. دستیابی به آزادی مالی، خود یکی از مهم‌ترین اهداف و مسئولیت‌های زندگی شما است.

احساس آزادی مالی برای خودسازی و دستیابی به هر هدف مهم دیگری ضروری است و شما تا زمانی که پول کافی نداشته باشید و برای دست پیدا کردن به آن تلاش نکنید، نمی‌توانید واقعاً آزاد باشید.

ایده‌ها و اهداف ارزشمند

شاید به گفته دکتر ویکتور ای. فرانکل، نویسنده کتاب جستجوی انسان برای معنا، عمیق‌ترین انگیزه ناخودآگاه شما، نیاز به معنی و هدف در زندگی باشد.
برای اینکه واقعاً خوشحال باشید، به یک احساس مشخص جهت‌گیری نیاز دارید و برای رسیدن به آن نقطه هم نیاز به تفکر مثبت دارید.
شما به تعهدی نسبت به چیزی بزرگ‌تر و مهم‌تر از خودتان نیاز دارید و باید احساس کنید که زندگی شما دارای معنایی است که به نوعی کمک بزرگی به جهان می‌کند.
خوشبختی به عنوان "تحقق تدریجی یک ایده آل شایسته" تعریف شده است و فقط زمانی می‌توانید از خود راضی باشید که گام به گام به سمت چیزی بروید که واقعاً برای شما مهم است.

آگاهی از خود

ششمین ماده برای موفقیت و زندگی شاد، خودآگاهی است.
در طول تمام تاریخ، خودشناسی همراه با خوشبختی درونی، مثبت‌اندیشی و دستاورد بیرونی در ارتباط بوده است و برای انجام بهترین عملکرد خود، باید بدانید که شما چه کسی هستید و چرا این گونه فکر کرده و احساس می‌کنید.

رضایت شخصی

هفتمین ماده سازنده زندگی شاد، احساس رضایت شخصی است.
این یک احساس درونی است که شما تمایل دارید به هر آن چه که به سمت آن می‌روید تبدیل شوید و این تحقق توانایی کامل شما به عنوان یک انسان است، چرا که زندگی سعادتمندانه شما با خودسازی آغاز می‌شود و با یک تحقق شخصی به پایان می‌رسد که توانسته اید تمام خواسته‌های خود را به دست آورید.
اکنون، وقت آن رسیده است که قلم‌موی خیالی خود را بردارید و آن زندگی را بکِشید که از ابتدا تصورش را داشتید و در این میان، فقط باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌تواند شما را تبدیل به یک فرد خوشحال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha