برزیل از زنان این کشور خواسته است تا هنگام فروکش کردن پاندمی کرونا از باردار شدن خودداری کنند، چرا که گونه جدید کروناویروس که در این کشور شایع‌ شده است، بیش از گونه‌های قبلی به زنان باردار آسیب می‌زند.

درخواست دولت برزیل از زنان: به خاطر گونه‌های جدید کرونا باردار نشوید

سلامت نیوز: برزیل از زنان این کشور خواسته است تا هنگام فروکش کردن پاندمی کرونا از باردار شدن خودداری کنند، چرا که گونه جدید کروناویروس که در این کشور شایع‌ شده است، بیش از گونه‌های قبلی به زنان باردار آسیب می‌زند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین از رویترز این توصیه در هنگامی اعلام می‌شود که برزیل به یکی از کانون‌های عمده جهانی پاندمی کرونا بدل شده است و شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در این کشور بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است.

رافائل پارنته، وزیر بهداشت برزیل در یک گردهمایی خبری در روز جمعه خطاب به زنان این کشور گفت: «اگر ممکن است بارداری‌تان تا رسیدن زمانی بهتر به تاخیر بیندازید.»

او گفت این توصیه تا حدی به خاطر فشار فعلی بر نظام بهداشتی و نیز به خاطر تاثیر زیانبار گونه واگیرتر برزیلی کرونا است که با نام P1  شناخته می‌شود.

پارنته گفت: «تجربه بالینی متخصصان نشان می‌دهند این گونه جدید کرونا در زنان باردار به طور تهاجمی‌تری عمل می‌کند.»

او گفت قبلا بیشتر توجه به ابتلای زنان باردار به کووید-۱۹ در سه‌ماهه آخر بارداری و هنگام زایمان متمرکز بود، اما اخیرا موارد وخیم‌تر کرونا در سه‌ماهه دوم بارداری و حتی گاهی سه‌ماهه اول بارداری مشاهده شده است.

پارنته جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد.

گونه P1 که برای اولین بار  در شهر مانائوس در ایالت آمازون برزیل شناسایی شد، به سرعت به گونه غالب کرونا در این کشور بدل شده است. تصور بر این است که این گونه جدید واگیرتر عامل اصلی ایجاد موج دوم شدید کرونا در برزیل باشد که شمار تلفات کووید-۱۹ را در این کشور را به بالای ۳۵۰۰۰۰ نفر رسانده است- یعنی بیشترین تلفات کرونا در جهان پس از ایالات متحده آمریکا.

در موج دوم شیوع کرونا در برریل شمار فزاینده‌ای از افراد جوانتر دچار بیماری شده‌اند و داده‌های بیمارستانی نشان می‌دهند در ماه مارس (اسفند) نیمی از همه بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه ۴۰ ساله یا کمتر هستند.

جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل با تعطیلی و قرنطینه مخالف است و بدون ماسک در رویدادهای بزرگ ظاهر می‌شضود. او اخیرا واکسن زدن را به عنوان راه‌ حلی برای مهار شیوع کرونا پذیرفته است، اما عرضه واکسن با تاخیرهای مکرر همره بوده است و برنامه واکسیناسیون  به اهداف تعیین‌شده نرسیده است.

واکسیناسیون در چندین شهر برزیل در این هفته به علت کمبود عرضه واکسن متوقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha