برای واردات واکسن کرونا آنطور که باید و شاید از توان بخش خصوصی استفاده نشد، این مساله بیش از آنکه ناشی از نگاه سیستماتیک مدیران این حوزه باشد ناشی از نگاه سلیقه ای آنان نسبت به بخش خصوصی است.

برای واردات واکسن بخش خصوصی را به کار نگرفتند

سلامت نیوز: برای واردات واکسن کرونا آنطور که باید و شاید از توان بخش خصوصی استفاده نشد، این مساله بیش از آنکه ناشی از نگاه سیستماتیک مدیران این حوزه باشد ناشی از نگاه سلیقه ای آنان نسبت به بخش خصوصی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سالم خبر،علی تاجرنیا، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی  درباره واکسیناسیون بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی گفت: باتوجه به اهمیت موضوع واکسن، دغدغه‌ و حساسیت‌هایی از سوی برخی  افراد نسبت به این موضوع وجود دارد به این دلیل که تصور می‌کنند ممکن است در بخش خصوصی موضوع واکسیناسیون به شیوه صحیح خود انجام نشود. 

وی با اشاره به اینکه اعتماد به بخش خصوصی طی سال‌های اخیر کم بوده است، مطرح کرد: باتوجه به این موضوع، آنطور که باید و شاید هم از توان بخش خصوصی برای واردات واکسن استفاده نشد ضمن اینکه این نگاه همچنان وجود دارد و به نظر می‌رسد.

 

[quote-left] برای واردات واکسن کرونا آنطور که باید و شاید از توان بخش خصوصی استفاده نشد، این مساله بیش از آنکه ناشی از نگاه سیستماتیک مدیران این حوزه باشد ناشی از نگاه سلیقه ای آنان نسبت به بخش خصوصی است.[/quote-left]

ضمن اینکه این نگاه بیش از آنکه نگاهی سیستماتیک باشد ناشی از نگاه سلیقه‌ای برخی از مدیران این حوزه است. وی همچنین در مورد شنیده‌های اخیر مبنی بر فشار برای خلع ید از سازمان نظام پزشکی در واکسیناسیون، افزود : به‌طور قطع فشارها مبنی بر اینکه نظام پزشکی بیش از این متولی واکسیناسیون کادر درمان نباشد از سوی وزارت بهداشت نیست؛ برخی از مسئولین و مجموعه‌ای نظارتی این دغدغه را مطرح کرده‌اند؛ به رغم این نگاه، امیدواریم با عملکرد خود این دغدغه را رفع و همچنان مسئولیت خود را ادامه دهیم. 

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی درباره ارتباط سامانه تی‌تک و سیب جهت ثبت و توزیع واکسن کرونا تصریح کرد: سامانه تی‌تک به منظور مشخص کردن داشتن یا عدم اصالت کالای محصول و واکسن در حال تزریق است؛ در  سامانه سیب نیز مشخصات کادر درمان به ثبت رسیده است که دریافت در این سامانه نوع و مشخصات محصول با مشخصاتش ثبت می‌شود.

 [quote-right] در مورد شنیده‌های اخیر مبنی بر فشار برای خلع ید از سازمان نظام پزشکی در واکسیناسیون به‌طور قطع فشارها از سوی وزارت بهداشت نیست؛ برخی از مسئولین و مجموعه‌ای نظارتی این دغدغه را مطرح کرده‌اند[/quote-right]

 

 وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که اطلاعات فردی را به سامانه سیب وارد و سری ساخت آن را ثبت می‌کنند مستقیما با تی‌تک ارتباط دارد؛ اگر محصول فیک باشد به سرعت مشخص می‌شود کما اینکه فردی که در گذشته این واکسن را دریافت کرده باشد با توجه به کد ملی وی در سامانه سیب اطلاع‌رسانی می‌شود.
 تاجرنیا همچنین افزود: اگر تعداد واکسن‌ها در بخش تولید یا واردات نیز بیشتر شود در سامانه تی‌تک نیز تعریف می‌شوند. ضمن اینکه محصولات، شماره سری ساخت یا IRC دارند که نشان‌دهنده داشتن اصالت کالا است. همچنین بر روی واکسن‌های تولیدی نیز برچسب‌های لازم نصب خواهد شد و در سیستم نیز تعریف می‌شوند و بسیار آسان قابلیت ملاحظه‌کردن دارند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha