هلال احمر در حالی از پولی شدن واکسن کرونا خبر میدهد که به گفته مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو هنوز تکلیف سیزده میلیون یورو ارز که برای واردات واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده است مشخص نیست و حتی یک عدد واکسن هم وارد نکرده است.

هلال احمر اول تکلیف ارزهای واکسن آنفولانزا را مشخص کند بعد از پولی شدن واکسن کرونا بگوید

سلامت نیوز: هلال احمر در حالی از پولی شدن واکسن کرونا خبر میدهد که به گفته مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو هنوز تکلیف سیزده میلیون یورو ارز که برای واردات واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده است مشخص نیست و حتی  یک عدد واکسن هم وارد نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز، سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ، در خصوص برخی ادعاها درباره مخالفت وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر توضیح داد: هلال احمر مجوز واردات واکسن را در تاریخ چهارده فروردین از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

▪️مقرر شده بود شرکت سها کیش ظرف مدت دو هفته واردات واکسن را انجام دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.


▪️هلال احمر ابتدا باید تکلیف ارزهای دریافتی را روشن کند و پس از آن هرچه زودتر نسبت به واردات واکسن کرونا  اقدام کند و بحث های مربوط به هزینه های آن را قبل از اعلام در رسانه ها در ستاد ملی کرونا مطرح و کسب تکلیف کند.

▪️اعضای کمیسیون بهداشت مجلس هم میتوانند پیگیر ارزهای اختصاص یافته به واکسن آنفولانزا باشد و با مذاکره با مدیران هلال احمر مسیر را برای واردات واکسن کرونا هموار کند تا وضعیت کشور از این هم فاجعه آمیز تر نشده و نظام سلامت از هم  نپاشیده تزریق واکسن عمومی آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha