مدیرکل ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل پرونده قضائی جهت پیگیری و شناسایی عوامل قطع نهال های سرخه حصار خبر داد.

مهندس جوادی در گفتگو با  مهر، ضمن تاکید بر عدم دخالت سازمان حفاظت محیط زیست در قطع نهال های زیتون پارک ملی سرخه حصار گفت: مسئولان شهرداری مرتب در مصاحبه با رسانه ها سازمان حفاظت محیط زیست راعامل اصلی قطع نهال های زیتون سرخه حصار معرفی می کنند، اما وقتی علت این امر را از آنان جویا می شویم مسئولان شهرداری مصاحبه های صورت گرفته را به شدت انکار می کنند .

وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست فقط به دلیل اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اتحاد ملی ، در ارتباط با موضوع قطع نهال های زیتون سرخه حصار خودداری به خرج داد.

جوادی، خطاب به مسئولان شهرداری که سازمان محیط زیست را عامل اصلی قطع نهال های زیتون سرخه حصار معرفی می کنند گفت : ایجاب می کند در سالی که به نام اتحاد ملی نامگذاری شده سازمانها در مقابل یکدیگر قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه، سازمان حفاظت محیط زیست هرگز شهرداری را در ارتباط با قطع نهال های زیتون سرخه حصار متهم نکرد گفت: حفظ محیط زیست نیازمند تعامل مثبت میان شهرداری و محیط زیست است ، بنابراین ایجاب می کند در خصوص چنین مسائلی این دو دستگاه در مقابل یکدیگر قرار نگیرند.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست، به پیگیری پرونده قطع نهال های زیتون سرخه حصار در مراجع قضائی اشاره کرد و گفت : به منظور شناسایی عوامل قطع نهال ها این موضوع در شعبه 8 دادگاه عمومی تهران در حال بررسی است.

وی همچنین ، از احتمال قطع نهال های زیتون از سوی اهالی مجموعه مسکونی زیتون خبر داد و گفت: احتمال می دهیم اهالی مجموعه مسکونی در منطقه ، نهال های زیتون را عامل تجاوز به املاک خود می دانستند بنابراین مبادرت به قطع درختان کرده اند.

به گزارش "مهر" چندی پیش غلامرضا پزشکی راد مشاور شهردار تهران در امور فضای سبز، بار دیگر بر قطع نهال های سرخه حصار توسط سازمان محیط زیست تاکید کرد و افزود، دلیلی ندارد که شهرداری درختانی را که خود کاشته،  قطع کند و مشخص است که محیط زیست عامل انجام این کار بوده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha