دوچرخه ها از پر استفاده ترین وسایل نقلیه دنیا هستند زیرا راندن آن ساده تر بوده و نسبت به وسایل نقلیه دیگر قیمت مناسب تری دارند. همچنین از دوچرخه می توان در تورهای تفریحی و برای حفظ سلامتی هم استفاده کرد.

بهترین مارک های دوچرخه سازی در ایران چیست؟

سلامت نیوز:دوچرخه ها از پر استفاده ترین وسایل نقلیه دنیا هستند زیرا راندن آن ساده تر بوده و نسبت به وسایل نقلیه دیگر قیمت مناسب تری دارند. همچنین از دوچرخه می توان در تورهای تفریحی و برای حفظ سلامتی هم استفاده کرد. بسیاری از مردم در کشورهای توسعه یافته برای مقاصدی چون حمل و نقل و انجام امور روزانه ، تفریح ، ورزش و حتی مسافرت از دوچرخه استفاده می کنند .

امروزه شاهد آن هستیم که در کشور ما هم کم کمک دوچرخه و دوچرخه سواری با اقبال خوبی روبرو شده است و مردم برای استفاده از دوچرخه اشتیاق نشان می دهند و به مزیت های فراوانی که دوچرخه دارد بیش از قبل واقف شده اند . در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی دوچرخه چرخ استار همراه ما باشید.

اما بهترین مارک های دوچرخه سازی در ایران چیست؟

در انتخاب دوچرخه باید به سبک بودن، قیمت مناسب، مقاومت بدنه و زیبایی آن توجه داشته باشید:

دوچرخه ویوا VIVA

کمپانی دوچرخه ویوا از برند های بسیار معروف دوچرخه در ایران است. این شرکت برای هر نوع مسیر دوچرخه سواری اقدام به تولید دوچرخه مناسب آن مسیر کرده است.دوچرخه کوهستان ویوا ، دوچرخه شهری ویوا ، دوچرخه هیبرید برقی ویوا ، دوچرخه کورسی ویوا از جمله تولیدات این برند مشهور در ایران است.

دوچرخه های ویوا از لحاظ سایز تایر نیز دسته بندی می شوند. دوچرخه ویوا 26 و دوچرخه ویوا 27.5 و دوچرخه ویوا 29 از دوچرخه های کوهستان ویوا هستند. دوچرخه ویوا سایز 28 از دوچرخه های هیبرید برقی و شهری ویوا هستند. دوچرخه ویوا 24 ، دوچرخه ویوا 20 ، دوچرخه ویوا 16 و دوچرخه ویوا 12 همگی از دوچرخه های بچه گانه ویوا هستند که با کیفیت مطلوبی تولید می شوند .

این برند چینی ، با تولید دوچرخه های با کیفیت اما ارزان قیمت جایگاه ویژه ای در بین برند های دوچرخه در ایران دارد.تولید دوچرخه ارزان قیمت با راندمان بسیار بالا و کیفیت خارق العاده در تولید فریم و استفاده از قطعات مناسب برای سواری های مختلف باعث شده تا توجه بسیاری از ورزشکاران و دوچرخه سواران به برند ویوا جلب شود. با انتخاب دوچرخه مناسب و خرید دوچرخه مطابق با نیاز خود برای همیشه دوچرخه سوار شوید. اگر به فکر سواری باکیفیت هستید و دغدغه انتخاب دوچرخه مناسب دارید ، نمایندگی دوچرخه ویوا  و فروشگاه اینترنتی دوچرخه چرخ استار به شما پیشنهاد می کند مدل های متنوع این برند را مشاهده کنید.

دوچرخه های المپیا

در سال ۱۸۹۳ در میلان، نزدیک پورتا رومانا، کارلو بورگی شرکت دوچرخه المپیا را تأسیس کرد. در ابتدا این شرکت فقط به تولید مارک دوچرخه خوب نمی‌پرداخت، بلکه همچنین موتورسیکلت هم می ساخت اما در ادامه و به دلیل شور و اشتیاق بورگی که به دوچرخه سواری اختصاص داشت، صرفا و اختصاصا به تولید دوچرخه دست زد.

یکی از اولین موفقیت های کمپانی زمانی رقم خورد که Enrico Mlolo با پیراهن المپیا که پیراهنی است سفید با یک نوار مشکی، سوار بر دوچرخه ای ساخت این شرکت، در Giro d’Italia سال۱۹۴۰ به مقام دوم رسید و پس از آن Pietro Chiappini برنده مسابقه میلان و تورین در سال ۱۹۴۱ شد.

اما در سال ۱۹۶۰ این شرکت به دست خانواده فونتانا منتقل می شود که تولید را به منطقه ونتو منتقل می کند. اکنون، شرکت المپیا و کارکنان آن بیش از دو قرن علاقه به دوچرخه سواری را در قلب و جان خود قرار داده‌اند.Olympia اکنون یک نام بین المللی است که به خاطر طراحی های بی مانند خود جایزه های زیادی را برده است ( از جمله جایزه نوآوری Expobici 2013 و ۲۰۱۴ و اشاره به طراحی هایش در شاخص طراحی ADI).

در ایران نیز مانند سایر کشورها، این برند توانسته سلیقه‌های مختلفی را به خود جذب کند چرا که کیفیت دوچرخه المپیا بالاست و دوچرخه های تولید المپیا در سراسر دنیا محبوب بوده و بسیار کارآمد هستند. به منظور راهنمای خرید دوچرخه المپیا و آشنایی بیشتر با محصولات این کمپانی در این مطلب به بررسی چندین نوع از دوچرخه های تولید شده این شرکت می پردازیم.

دوچرخه های Giant

 Giant معتبرترین برند دوچرخه در دنیا است.

Giant در رده های مختلف دوچرخه تولید می کند و ویژگی های خوب آن شامل طراحی های عالی و تعلیق های دوگانه است. هدف اصلی جاینت که در سال 1972 تأسیس شد این است که مطمئن شود که دوچرخه سواری نه تنها بهتر خواهد شد، بلکه برای همه نیز قابل دسترس است.

دوچرخه هایGT

برند GT  در سال 1972 توسط تأسیس شد. سانتا آنا، شرکت مستقر در کالیفرنیا به خاطر ساخت سه نوع دوچرخه اصلی خود: دوچرخه های جاده ای، دوچرخه های BMX و دوچرخه های کوهستانی مشهور است.

دوچرخه های GT علاوه بر کارایی بالا دارای ظاهر فوق العاده ای هستند.

دوچرخه های Santa cruz

 Santa Cruz از محبوب ترین برندهای دوچرخه در جهان است که بیشتر برای اجراهای کلاس بالا استفاده می شود. این شرکت در سال 1993 تأسیس شد. محصولات Santa cruzدارای سیستم تعلیق کامل و طراحی محور اینچی است و دوچرخه های سطح بالا را طراحی می کند.

سانتا کروز بیشتر با دوچرخه های برتر خود معروف است، ولی دوچرخه هایی با قیمت مناسب  را نیز برای عموم  مردم تولید نموده است.

دوچرخه های Trek

Trek Cyclesدر سال 1976 تاسیس شد. این شرکت محصولات با دوام خود را با نام های مختلف مانند Grey Fisher ، Electra ,Klein و Diamant Bikes می فروشد.

محصولات Trek Cycles در بیش از 90 کشور در بازار عرضه می شود.

دوچرخه های Specialized

 Specialized لوازم و قطعات دوچرخه را تولید می کند. Specialized یکی از معروف ترین برندهای دوچرخه است. این برند به ویژه در صنعت ورزشی محبوب است که زمانی در المپیک نیز شرکت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha