سازمان نظام پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به نگرانی برخی اعضای جامعه پزشکی برای تزریق واکسن آسترازنکا با هماهنگی وزارت بهداشت، ۵۰ درصد سهمیه جامعه پزشکی از واکسن سینوفارم چین تامین می‌شود.

واکسن سینوفارم و آسترازنکا در اختیار جامعه پزشکی قرار می‌گیرد

سلامت نیوز: سازمان نظام پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به نگرانی برخی اعضای جامعه پزشکی برای تزریق واکسن آسترازنکا با هماهنگی وزارت بهداشت، ۵۰ درصد سهمیه جامعه پزشکی از واکسن سینوفارم چین تامین می‌شود.


به گزارش سلامنت نیوز به نقل از ایرنا، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی روز سه شنبه در اطلاعیه شماره ۱۹ خود خطاب به جامعه پزشکی مشمول دریافت واکسن کرونا اعلام کرد: به اطلاع همکاران می‌رساند پیرو مباحث پیش آمده در خصوص نوع واکسن تزریقی و نامه اخیر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با دکتر (محمد مهدی) گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مذاکره کرد.


این اطلاعیه می افزاید: در این گفت وگو دکتر گویا با اشاره به این‌که واکسن آسترازنکا، واکسنی تایید شده بوده و ممنوعیت مصرفی در کشور ایران ندارد، مقرر شد با توجه به درخواست‌های گروهی از اعضای جامعه پزشکی در روزهای آینده به میزان ۵۰ درصد از دوزهای تزریقی واکسن سینوفارم ساخت کشور چین برای تزریق در اختیار اعضای جامعه پزشکی بخش خصوصی قرار گیرد.


بر اساس این اطلاعیه، ساز و کار تزریق این واکسن و چگونگی تزریق آن در اطلاعیه‌های بعدی سازمان نظام پزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین به اطلاع می‌رساند تزریق واکسن آسترازنکا برای افراد داوطلبی که خواستار دریافت این نوع واکسن  هستند طبق برنامه‌ریزی قبلی ادامه خواهد داشت.


 پیش از این علی تاجرنیا معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان نظام پزشکی اعلام کرده بود که ۴۵ هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی که سن بالای ۵۰ سال دارند و دربخش خصوصی فعالیت می کنند واکسن اسپوتنیک روسیه دریافت کردند و با موافقت وزارت بهداشت ۱۱۰ هزار نفر دیگر از اعضای جامعه پزشکی که افراد زیر ۵۰ سال هستند با واکسن آسترازنکا ( وارد شده از کره جنوبی) واکسینه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha