سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تمدید محدودیت‌ها امروز در کمیته تخصصی تصمیم‌گیری و روز شنبه آینده نتیجه آن اعلام می‌شود.

تلاش وزارت بهداشت برای بهره‌مندی مردم از مراسم‌های شب‌های قدر/ واکنش به شایعه دلالی برای رزرو تخت‌های بیمارستانی

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تمدید محدودیت‌ها امروز در کمیته تخصصی تصمیم‌گیری و روز شنبه آینده نتیجه آن اعلام می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  در پاسخ به این سوال که دو میلیون دوز واکسن وارد کشور شده، اما هنوز کمتر از یک چهارم واکسن‌ها تزریق شده است، آیا طولانی شدن زمان باعث فاسد شدن واکسن‌‌ها نمی‌شود؟ گفت: هر واکسنی را که وارد می‌کنیم به این صورت است که همزمان برای هر فرد دو دوز واکسن با هم وارد می‌شود، بنابراین برای ۴۸۰ هزار و ۶۴۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴۱ هزار و ۱۷۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶۲۱ هزار و ۸۲۲ دُز رسیده است و دوز دوم واکسن برای همین افراد در کشور موجود است و نگهداری می‌شود.


وی ادامه داد: یک میلیون دوز واکسن اخیر هم دو روز است که توزیع شده است و ما برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم طی ده روز تمام این واکسن‌ها را بزنیم.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به شایعاتی مبنی براینکه باتوجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها یک سری افراد با دلالی اقدام به رزرو تخت‌های بیمارستانی برای بیماران می‌کنند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ما سعی کرده‌ایم که همه بیماران را در تخت‌های بیمارستانی جا دهیم و در حال حاضر نیازی به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی نیست.


رییسی درباره برنامه ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم شب‌های قدر گفت: برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در روز شنبه آینده تصمیم‌گیری می‌شود، اما به طور کلی باید بگویم که ما تلاش می‌کنیم که برای برگزاری شب‌‌های قدر پروتکل‌هایی را اعلام کنیم تا مردم بتوانند از فرصت شب‌های قدر استفاده کنند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌ها در هفته آینده نیز تمدید می‌شود، تصریح کرد: فردا موضوع تمدید محدودیت‌ها در کمیته تخصصی مطرح می‌شود و براساس آخرین وضعیت تصمیم‌گیری می‌شود و روز شنبه اعلام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha