رییس سازمان غذا و دارو گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، در دو ماه آینده خروج انسولین از زنجیره رسمی را کنترل خواهیم کرد و به صفر می‌رسانیم.

تلاش برای به صفر رساندن خروج انسولین از زنجیره رسمی در دو ماه آینده

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، در دو ماه آینده خروج انسولین از زنجیره رسمی را کنترل خواهیم کرد و به صفر می‌رسانیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از از خانه ملت، محمدرضا شانه‌ساز در مورد فروش واکسن کرونا در بازار سیاه، گفت: این موضوع بارها مطرح شده و کارشناسان ما در ناصرخسرو حضور یافتند اما هیچ موردی از نشت واکسن‌های وارده شده در بازار سیاه مشاهده نشده است.


احتمال خروج واکسن کرونا از سیستم و نظام شبکه بهداشت بسیار ضعیف است
رییس سازمان غذا و دارو افزود: هر واکسنی که وارد کشور می‌شود برچسب‌گذاری می‌شود و دارای شناسه است و همچنین به طور کامل مشخص است هر دوز واکسن به چه شخصی تزریق شده است بنابراین احتمال خروج واکسن از سیستم و نظام شبکه بهداشت بسیار ضعیف است.
شانه‌ساز  تصریح کرد: از زمان ورود رمدسیویر به کشور شاهد فروش نمونه‌های تقلبی این دارو با قیمت‌های نجومی بودیم و عده‌ای سودجو با فروش داروهای تقلبی مردم را فریب داده‌اند.


وی در مورد برخی اظهارات مبنی بر فروش انسولین در بازار سیاه، گفت: بر اساس تکلیف قانونی، ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک برای جلوگیری از فروش خارج از چارچوب دو تا سه ماه است شروع شده و در تلاش هستیم تا حد زیادی از خروج انسولین از زنجیره رسمی جلوگیری کنیم.


رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: طی یک تا دو ماه آینده خروج انسولین از زنجیره رسمی را به طور کامل کنترل خواهیم کرد و به صفر می‌رسانیم البته ممکن است انسولین از مبادی قاچاق وارد کشور شده و به فروش برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha