رئیس سازمان اورژانس کشور از بستری 41 هزار بیمار کرونایی در کشور خبر داد و گفت:میزان عملیات‌های اورژانس نسبت به دو هفته پیش دو برابر شده است.

بستری 41 هزار بیمار کرونایی در کشور/افزایش 50 درصدی ماموریت‌های اورژانس

سلامت نیوز:رئیس سازمان اورژانس کشور از بستری 41 هزار بیمار کرونایی در کشور خبر داد و گفت:میزان عملیات‌های اورژانس نسبت به دو هفته پیش دو برابر شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری با اشاره به اینکه 41 هزار و 200 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، گفت: از این تعدد 35 هزار و 200 بیمار توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند. 


وی ادامه داد: اکنون در تهران 9 هزار و 310 بیمار بستری هستند که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند؛ ضمن اینکه میزان عملیات ما نسبت به دو هفته گذشته در کل کشور 50 درصد افزایش داشته است. 


کولیوند با بیان اینکه تلفن‌های انجام شده به اوژانس بسیار زیاد است و قسمت اعظم این تماس‌ها مشاوره با شماره 115 است، گفت: در فروردین امسال نسبت به فروردین 99، 72 درصد افزایش را در مأموریت‌ها داشته‌ایم که بیشتر آنها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است؛ ضمن اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین حوادث ترافیکی را داشته‌اند. 


رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در فروردین سال جاری 16 زلزله بالای 4 ریشتر را داشته‌ایم که یکی از این زلزله‌ها 5.9 ریشتر بود که در بندر گناوه بوشهر اتفاق افتاد و 14 مصدوم داشت که البته این تعداد به علت ترس و فرار از حادثه مصدوم شدند. همچنین در زلزله 5.4 مریوان کردستان نیز 10 مصدوم حادثه از اضطراب و دلهره داشتیم. 


وی از کاهش 42 درصدی مأموریت مربوط به حوادث جوی در فروردین سال جاری خبر داد و گفت: اما در این مدت رشد 70 درصدی را در نزاع‌ها داشته‌ایم؛ به طوری که استان‌های آذربایجان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران بیشترین نزاع‌ها را داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha