روده شما می تواند تاثیر مستقیمی بر عطسه، خارش چشم، و دیگر علائم آرژی های فصلی داشته باشد. از این رو، تمرکز بر شرایط روده بزرگ به جای بینی می تواند عاملی کلیدی در مبارزه با آلرژی های فصلی باشد.در فصل بهار با شکوفا شدن گل ها و بازگشت زندگی به طبیعت بر تعداد موارد آلرژی فصلی با علائمی مانند خارش چشم و آبریزش بینی نیز افزوده می شود. اما ممکن است مصرف برخی مواد غذایی به تسکین آلرژی های فصلی کمک کنند.

5 خوراکی برای مقابله با آلرژی‌های فصلی

سلامت نیوز:روده شما می تواند تاثیر مستقیمی بر عطسه، خارش چشم، و دیگر علائم آرژی های فصلی داشته باشد. از این رو، تمرکز بر شرایط روده بزرگ به جای بینی می تواند عاملی کلیدی در مبارزه با آلرژی های فصلی باشد.در فصل بهار با شکوفا شدن گل ها و بازگشت زندگی به طبیعت بر تعداد موارد آلرژی فصلی با علائمی مانند خارش چشم و آبریزش بینی نیز افزوده می شود. اما ممکن است مصرف برخی مواد غذایی به تسکین آلرژی های فصلی کمک کنند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل ازعصر ایران ، مطالعه ای که توسط موسسه ملی سلامت آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که عدم تنوع در میکروبیوتای روده، یا باکتری های خوب در روده بزرگ، با آلرژی های فصلی مرتبط است. روده شما می تواند تاثیر مستقیمی بر عطسه، خارش چشم، و دیگر علائم آرژی های فصلی داشته باشد. از این رو، تمرکز بر شرایط روده بزرگ به جای بینی می تواند عاملی کلیدی در مبارزه با آلرژی های فصلی باشد.


به گزارش "ایت دیس"در شرایطی که بهترین زمان برای آغاز افزایش جمعیت باکتری های خوب روده پیش از آغاز آلرژی های فصلی است، هم اکنون و در میانه های فصل نیز می توانید اقداماتی را در راستای کاهش شدت علائم خود انجام دهید. در ادامه پنج خوراکی که می توانند به بهبود شرایط روده بزرگ و مبارزه با آلرژی های فصلی کمک کنند، معرفی شده اند.


آب استخوان گوشت
آب استخوان گوشت سرشار از ال-گلوتامین است که این اسید آمینه به تقویت فعالیت سلول های ایمنی در روده بزرگ و تسکین بافت پوششی روده کمک می کند.
حدود 70 درصد سیستم ایمنی بدن انسان در روده بزرگ قرار دارد و آب استخوان گوشت یک خوراکی کلیدی برای بازسازی جمعیت باکتری های خوب محسوب می شود.


کفیر نارگیل
کفیر نارگیل می تواند تا 30 نوع سویه باکتری خوب مختلف را در خود داشته باشد. تقویت جمعیت باکتری های خوب در روده بزرگ اهمیت دارد و کفیر نارگیل می تواند سویه های مختلف باکتری های خوب را ارائه کند.


زنجبیل
ریشه زنجبیل اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در بدن دارد. همچنین، زنجبیل یک اثر شبه آنتی هیستامین در بدن دارد که می تواند به بهبود گرفتگی بینی کمک کند. داروها و مواد آنتی هیستامین می توانند هیستامین ها را مسدود کرده یا کاهش دهند و به تسکین علائم آلرژی کمک کنند. در صورت مصرف منظم، زنجبیل ممکن است اثری مشابه با یکی از داروهای بدون نسخه محبوب در این زمینه داشته باشد.


همچنین، زنجبیل به گوارش کمک می کند که عاملی کلیدی برای حصول اطمینان از عملکرد درست و کارآمد بدن است. گوارش خوب به جذب ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر از غذای مصرفی کمک می کند.


زردچوبه
بسیار شبیه به زنجبیل، زردچوبه سرشار از خواص ضد التهابی است. همچنین، زردچوبه می تواند التهاب را کاهش دهد که می تواند به بهبود گرفتگی بینی کمک کند.


مواد غذایی سرشار از ویتامین C 
مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C می تواند فواید مختلفی برای بدن انسان داشته باشد که از بهبود عملکرد سیستم ایمنی تا تقویت سلامت پوست را شامل می شود. با این وجود، مواد غذایی سرشار از ویتامین C می توانند اثری آنتی هیستامین نیز داشته باشند.


مصرف سبزیجات چلیپایی که سرشار از ویتامین C هستند، مانند جوانه های بروکسل و گل کلم توصیه شده است. این مواد غذایی به سمزدایی کبد کمک می کنند که به حذف بهتر سموم از بدن کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha