سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 310928

یک فوق تخصص غدد و متابولیسم و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره کنترل قند خودن در زمان کرونا اظهار داشت: افراد دیابتی مستعد ابتلا به کرونا هستند و وقتی کرونا می گیرند عوارض بیماری در آنها شدیدتر می شود و در صورت ابتلا حتما باید به پزشک مراجعه کنند. چون کرونا و داروهایی که در بین بیماران کرونایی مصرف می شود می تواند کنترل قند را با مشکل مواجه کند لذا باید رعایت رژیم غذایی بیشتر رعایت شود و حتما بایستی کنترل قند هم داشته باشند.

راه‌های کنترل قند خون در زمان محدودیت‌های کرونایی

سلامت نیوز: یک فوق تخصص غدد و متابولیسم و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره کنترل قند خودن در زمان کرونا اظهار داشت: افراد دیابتی مستعد ابتلا به کرونا هستند و وقتی کرونا می گیرند عوارض بیماری در آنها شدیدتر می شود و در صورت ابتلا حتما باید به پزشک مراجعه کنند. چون کرونا و داروهایی که در بین بیماران کرونایی مصرف می شود می تواند کنترل قند را با مشکل مواجه کند لذا باید رعایت رژیم غذایی بیشتر رعایت شود و حتما بایستی کنترل قند هم داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر امیر ضیایی، در گفت وگو با شفقنا زندگی در خصوص راه های کنترل قند خون به خصوص در ایام کرونایی و محدودیت های ایجاد شده و کاهش تحرک و .. اظهار داشت:برای بسیاری افراد به علت آنکه فعالیت های مستمر ورزشی در خانه امکان ندارد ولی بایستی افراد حرکات ورزشی و نرمشی که در خانه امکان انجام دارد را انجام دهند و چون محدودیت فعالیت دارند از لحاظ تغذیه ای نیز رعایت رژیم های کم چرب و کم هیدرات را داشته باشند تا بیماری آنها تشدید نشود.

وی افزود: در رژیم غذایی فردی که دیابت دارد تغییری ایجاد نمی شود مثلا مواد حاوی کربوهیدرات، نان، نشاسته و برنج، سیب زمینی و ماکارانی کمتر استفاده بشود. قند و شکر اصلا توصیه نمی شود روزی سه تا چهار بار در روز مصرف میوه هم بسیار مهم است.

دکتر ضیایی در خصوص توصیه به افرادی که ممکن است در این یک سال و محدودیت های کرونایی تازه مبتلا به دیابت شود اظهار داشت: اصلا توصیه به خرید و تهیه تست قند برای فردی که دیابت ندارد نمی شود. افرادی که بالای ۴۵ سال سن دارند یا سابقه دیابت نوع ۲ دارند، افرادی دچار فشار خون بالا هستند، افرادی که تری گلیسیرید بالای دارند این افراد در معرض خطر هستند و توصیه می شود هر از گاهی آزمایش بدهند اما اینکه اقدام به تهیه دستگاه تست قند کنند، توصیه نمی شود.

این متخصص غدد درباره ارتباط بیماری دیابت با کرونا گفت: بیماری دیابت بیماری است که مزمن است و همیشگی است و بهبودی ندارد و همیشه باید کنترل شود و می تواند موجب نقص در دستگاه ایمنی شود بنابراین افراد دیابتی مستعد ابتلا به کرونا هستند و وقتی کرونا می گیرند عوارض بیماری در آنها شدیدتر می شود و در صورت ابتلا حتما باید به پزشک مراجعه کنند. چون کرونا و داروهایی که در بین بیماران کرونایی مصرف می شود می تواند کنترل قند را با مشکل مواجه کند لذا باید رعایت رژیم غذایی بیشتر رعایت شود و حتما بایستی کنترل قند هم داشته باشند و بیشتر از حالت مثلا اگر قبل از کرونا هفته ای یک بار قند خود را کنترل می کردند در زمان ابتلا به کرونا هر روز باید چک کنند که اگر از کنترل خارج شد داروهای لازم مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha