معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعلا هیچ نیازی به مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن کرونا نیست. همکاران شبکه بهداشت تا آخر هفته آینده با آنان تماس می گیرند و فراخوان می‌شوند.

رئیسی: نیازی به مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال برای واکسن کرونا نیست

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعلا هیچ نیازی به مراجعه سالمندان بالای ۸۰ سال برای تزریق واکسن کرونا نیست. همکاران شبکه بهداشت تا آخر هفته آینده با آنان تماس می گیرند و فراخوان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی افزود: همان طور که اعلام شده، افراد بالای ۸۰ سال در نوبت واکسن کرونا قرار گرفته اند و با توجه به فعالیت ۱۸ هزار خانه بهداشت و ۹ هزار پایگاه و مرکز جامع سلامت و تعداد سالمندان هیچ مشکلی برای واکسیناسیون آنان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد. مراقبان سلامت با توجه به اینکه جمعیت تحت پوشش مشخص است با آنان تماس می گیرند و برای تزریق واکسن فراخوان می شوند و محل و زمان تزریق نیز به آنان اعلام می شود.

رئیسی گفت: البته سامانه ای امروز برای ثبت نام واکسن تکمیل شد. این سامانه salamat.gov.ir است. البته تاکید می کنیم فعلا هیچ نیازی برای ثبت نام واکسن نیست. واکسیناسیون این افراد تا پایان هفته آینده انجام می شود اما اگر تا آخر هفته آینده افرادی از قلم افتاده باشند یا با آنها تماس گرفته نشده باشد، این افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن کد ملی خود ثبت نام کنند.

وی درباره واکسیناسیون اتباع چین در یکی از بیمارستانهای تهران نیز گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار وزارت بهداشت نیست. این افراد تحت پوشش شبکه بهداشتی وزارت بهداشت نیستند اما سفارتحانه ها برای کارکنان خود تزریق واکسن را انجام می دهند و چون باید واکسیناسیون زیر نظر پزشک انجام شود. ممکن است خودشان واکسن را بیاورند و با یکی از بیمارستانها قرارداد ببندند تا واکسن را تزریق کنند. این واکسن ها ربطی به برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت ندارد و خود سفارتخانه وارد کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha