رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه کمبود نیروی مرکز اورژانس تهران حدود ۵٠ درصد است، گفت: چارت اورژانس تهران برای ۴٠ سال پیش است و باید بازنگری و تغییر کند.

چارت ۴٠ ساله اورژانس تهران نیازمند بازنگری/ کمبود ۵۰ درصدی نیرو

سلامت نیوز: رییس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه کمبود نیروی مرکز اورژانس تهران حدود ۵٠ درصد است، گفت: چارت اورژانس تهران برای ۴٠ سال پیش است و باید بازنگری و تغییر کند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر پیمان صابریان در گفت و گو با ایسنا در باره برنامه های اورژانس تهران آینده مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: هر روزی که شروع به فعالیت می کنیم امیدواریم که شاهد مصدومان و بیماران کمتری باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این سعی اورژانس بر این است که مدت زمان رسیدن بر بالین افراد کاهش پیدا کند. امیدواریم هم خدمات بیشتری به شهروندان ارایه کنیم و هم زمان این اقدامات در مدت زمان کوتاهتری صورت گیرد.

رییس مرکز اورژانس تهران تاکید کرد: اولویت مرکز اورژانس تهران افزایش خدمات و کاهش زمان است که برای تحقق این امر نیاز است هم تعداد پرسنل افزایش پیدا کند و هم تعداد پایگاه ها.

وی گفت: بیشترین مشکل اورژانس تهران کمبود نیروی انسانی است. در صورتی که تعداد نیروی انسانی افزایش پیدا کند می توانیم مدت زمان رسیدن به بالین بیمار و مصدومان را کاهش دهیم.

صابریان ادامه داد: اگر تعداد نیروی انسانی اورژانس در سایر کشورها را در شهر های مشابه با جمعیت مشابه مقایسه کنیم متوجه این کمبود نیرو می شویم. کمبود نیروی مرکز اورژانس تهران حدود ۵٠ درصد است.

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: چارت اورژانس تهران برای ۴٠ سال پیش است و همچنان موفق نشدیم که این را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: چارتی که حدود ۴٠ سال قبل تنظیم شده متناسب با امکانات و تعداد پایگاه های همان زمان بوده، این در حالی است که حالا حدودا ٢٢۴ پایگاه داریم اما نیروی انسانی ما بر اساس همان چارت قدیمی است.

صابریان اظهار کرد: طی این چند سالی که من در اورژانس تهران حضور داشتم در این خصوص تلاش کردیم. حالا نیز در سازمان امور استخدامی و دانشگاه ها رایزنی می کنیم که بتوانیم این چارت را تغییر دهیم. اما سختی های خاص خود را دارد و باید از سوی دستگاه‌های متفاوت تایید شود.

وی گفت: چارت جدید از سوی ما نوشته و ارایه شده و در حال بررسی است.

صابریان گفت: باید در کنار پرسنل اورژانس حضور داشت تا کمی و کاستی های این شغل را دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha