شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

دستگیری قاتل پس از ۲۰ سالمردی که متهم است به‌خاطر ۶۰ میلیون تومان یک استاد دانشگاه را به قتل رسانده بود پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه از سوی پلیس دستگیر شد.

دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال

سلامت نیوز: دستگیری قاتل پس از ۲۰ سالمردی که متهم است به‌خاطر ۶۰ میلیون تومان یک استاد دانشگاه را به قتل رسانده بود پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه از سوی پلیس دستگیر شد.
 
به گزارش سلامت نیوز ایران، رسیدگی به این پرونده از ساعت سه بامداد ۱۷ شهریور سال ۸۰ با گزارش قتل مردی میانسال در غرب تهران به پلیس آغاز شد. وقتی مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب به محل حادثه رسیدند، دریافتند مقتول یک استاد دانشگاه بوده که از ناحیه پهلو و قفسه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود. در تحقیق از همسایه‌ها آن‌ها مدعی شدند ۴ مرد جوان را دیده‌اند که سراسیمه از خانه ویلایی استاد دانشگاه بیرون آمده و فرار کردند.
 
مردان آشنا
 
با حضور تیم جنایی در محل، آن‌ها با خانه بهم ریخته رو‌به‌رو شدند و همین مسأله حکایت از آن داشت که عاملان این جنایت قصد سرقت داشته‌اند. اما سالم بودن در‌های ورودی، این احتمال را مطرح کرد که ۴ مرد جوان با استاد دانشگاه آشنا بوده‌اند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول استاد دانشگاه یکی از شهر‌های نزدیک تهران بوده است و به تنهایی زندگی می‌کرده و همسر او مدتی قبل جدا شده است.
 
دستگیری ۳ متهم
 
در گام بعدی کارآگاهان به سراغ همسر مقتول رفته و زن جوان در تحقیقات گفت: به خاطر اختلافاتی که با همسرم داشتم یک سال قبل از او جدا شدم و به همراه پسر کوچکم به تنهایی زندگی می‌کنم. از ماجرای قتل همسرم نیز بی‌خبر بودم تا اینکه در روزنامه‌ها خبر قتل او را خواندم و نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رسانده است.
 
بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه تحقیقات ردپای ۴ مرد جوان را که از دوستان مقتول بودند در این جنایت پیدا کردند؛ بنابراین تحقیقات روی شناسایی این افراد متمرکز شد و در نهایت سه نفر از آن‌ها دستگیر شدند.
 
فرار متهم اصلی
 
سه متهم جوان به درگیری با مقتول با انگیزه سرقت اعتراف کردند. یکی از آن‌ها گفت: مدتی است که مقتول را می‌شناسیم و به خانه او رفت و آمد داشتیم. در این رفت و آمد‌ها با خبر شدیم که او مقدار زیادی پول نقد در خانه دارد و به همین دلیل نقشه سرقت از خانه‌اش را کشیدیم. شب حادثه به خانه او رفتیم و پس از ساعتی تصمیم به سرقت گرفتیم، اما او متوجه شد و شروع به سر و صدا کرد. ترس از دستگیری باعث شد که فرار کنیم. اما دوستمان اشکان، هنگام فرار با او درگیر شد و برای رهایی از دستش او را با چاقو زد و متواری شد.
 
زندگی با هویت جعلی
 
با اعتراف سه متهم و ادامه تحقیقات، مشخص شد که عامل اصلی این جنایت اشکان است. بدین ترتیب مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، اما اشکان پس از جنایت، مخفیانه از کشور خارج شده بود.
 
تحقیقات برای دستگیری اشکان ادامه یافت، اما هیچ رد و نشانی از او به‌دست نیامد. با گذشت ۲۰ سال از این جنایت و در حالی که این پرونده همچنان در اداره دهم پلیس آگاهی باز بود سرانجام اوایل اردیبهشت امسال، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند ردی از قاتل به‌دست آورند.
 
بررسی‌ها نشان می‌داد که او در منطقه تهرانپارس ساکن شده است. پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، کارآگاهان اداره دهم وارد عمل شده و اشکان را بازداشت کردند. اشکان که ابتدا منکر جنایت بود، پس از مواجهه با مدارک و شواهد پلیسی به قتل ناخواسته استاد دانشگاه اعتراف کرد.
 
او گفت: آن زمان ۲۱ سال داشتم و در یک میهمانی شبانه با مقتول آشنا شدم. از آنجایی که به تنهایی زندگی می‌کرد، با دوستانم زیاد به خانه‌اش رفت و آمد داشتیم. تا اینکه متوجه شدم ۶۰ میلیون تومان پول نقد در خانه‌اش دارد. سرقت این پول وسوسه‌ام کرد. شب حادثه به بهانه میهمانی به خانه‌اش رفتیم، اما مقتول متوجه شد که قصد سرقت داریم و شروع به سر و صدا کرد. می‌خواستیم فرار کنیم که مرا گرفت و من هم به ناچار دست به چاقو شدم و دو ضربه به مقتول زدم. بعد از آن فرار کردم و به خارج از کشور رفتم، اما پس از مدتی دوباره به ایران برگشتم و زندگی جدیدی با هویت جعلی برای خودم درست کردم. هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم پس از ۲۰ سال از قتل هنوز پرونده در جریان باشد.
 
به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، متهم جوان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha