به دنبال تحلیل و دلیل شروع موج چهارم کرونا نیستیم. به دنبال تحلیل و دلیل تأخیر در واکسیناسیون هم همین‌طور! اما به دنبال تحلیل و بررسی این ‌‌مسأله هستیم که اگر خدایی ناکرده به کرونا مبتلا شدید، چرا و به چه میزان نوشیدنی باید میل کنید.

اگر به کرونا مبتلا شده‌اید، چرا باید به‌وفور نوشیدنی و آب بنوشید؟

سلامت نیوز: به دنبال تحلیل و دلیل شروع موج چهارم کرونا نیستیم. به دنبال تحلیل و دلیل تأخیر در واکسیناسیون هم همین‌طور! اما به دنبال تحلیل و بررسی این ‌‌مسأله هستیم که اگر خدایی ناکرده به کرونا مبتلا شدید، چرا و به چه میزان نوشیدنی باید میل کنید.


1- شست‌وشو: به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، یکی از نخستین اثرات نوشیدن مایعات گرم، شست‌وشوی مجاری گوارشی است. این ‌‌مسأله به‌ویژه اگر دچار سرفه هستید، بسیار مهم است.


2- گرم‌سازی: نوشیدن نوشیدنی‌های گرم باعث گرم شدن مجاری دستگاه گوارش و تنفسی می‌شود. این ‌‌مسأله همچنین به رفع مشکل خارش و سوزش گلو نیز کمک می‌کند.


3- کمک‌رسانی: دمنوش‌ها و چای از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به روند درمان است. به این دلیل که حاوی ترکیب‌های مفید گیاهی است و به از بین رفتن ویروس کووید 19 کمک می‌کند.


4- دفع سموم: هرچه میزان نوشیدنی‌های دریافتی به بدن در دوران بیماری بیشتر باشد، به همان نسبت هم دستگاه دفع به‌ویژه کلیه‌ها خوب و کافی فعالیت خواهند کرد. این کار باعث دفع سموم بدن می‌شود. بخشی از این سموم ناشی از مصرف داروهای ویژه درمان کروناست و بخشی دیگر وجود خود ویروس در بدن و سموم ایجاد شده توسط آن است. بنابراین هر روز حداقل پنج لیوان دمنوش بنوشید.


5- ‌ویتامین‌رسانی: علاوه بر دمنوش و چای، نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی بسیار مهم است. به ‌این دلیل که ‌ویتامین‌ها سرشار از ‌ویتامین‌ها بوده و به این ترتیب ‌ویتامین‌های مورد نیاز بدن ‌تأمین می‌شوند. اگر سرفه می‌کنید، از نوشیدن آبمیوه‌های محرک - برای مثال آب کیوی- خودداری کنید. عوامل جانبی نباید باعث تشدید سرفه شوند. بهتر است آبمیوه‌ها را به شکل مخلوط مصرف کنید تا ویتامین‌های مختلف در اختیار بدن قرار گیرد.


6- املاح‌رسانی: دمنوش‌ها و آبمیوه‌های طبیعی حاوی املاح مختلفی هستند. بدن برای مبارزه با ویروس کرونا نیازمند دریافت املاح کافی است.


7- آب فراموش نشود: همه نوشیدنی‌هایی که به آن اشاره شد، از نظر تغذیه‌ای و تأثیر بدن بسیار خوب و مفید هستند اما نوشیدن آنها نباید شما را از نوشیدن آب غافل کنند. بطری آبی کنار دست‌ خود بگذارید و در فواصل مختلف روز، آب بنوشید. فعالیت‌های مختلف سلولی، نیازمند حضور آب فراوان است. اگر تب دارید، میزان آب مورد استفاده باید افزایش یابد تا آب از دست رفته از بدن توسط تب و تعرق جبران شود.


8- سوپ‌ها خوب هستند: علاوه بر مصرف غذای کافی، انواع سوپ و آش سبک هم نباید فراموش شود. سوپ‌ها علاوه بر ‌تأمین آب بدن به گرم شدن مجاری گوارشی و تنفسی و ‌تأمین نیازهای تغذیه‌ای بدن، نقش مؤثر ایفا می‌کنند. بهتر است هر روز پیش از غذا و برای شام، یک کاسه متوسط سوپ میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha