در این مطلب سعی شده نگاهی بی طرفانه به انواع روش های درمان بین 2 تکنولوژی بپردازیم .انرژی هیگز و لیزر مونالیزا تاچ که هر دو در درمان اختلالات ارگاسم در بانوان موثر هستند. با افزایش سن و کاهش سطح استروژن اکثر خانم ها در دوره یائسگی و پس از آن ممکن است دچار تغییراتی در سلامت زنانگی خود شوند که این تغییرات بر روی زندگی شخصی و گاهی فعالیت های اجتماعی خانم ها تاثیر می گذارد.

بررسی روش های درمان اختلالات زناشویی در بانوان

سلامت نیوز: در این مطلب سعی شده نگاهی بی طرفانه به انواع روش های درمان بین 2 تکنولوژی بپردازیم .انرژی هیگز و لیزر مونالیزا تاچ که هر دو در درمان اختلالات ارگاسم در بانوان موثر هستند. با افزایش سن و کاهش سطح استروژن اکثر خانم ها در دوره یائسگی و پس از آن ممکن است دچار تغییراتی در سلامت زنانگی خود شوند که این تغییرات بر روی زندگی شخصی و گاهی فعالیت های اجتماعی خانم ها تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز، برای مشاهده مقاله کامل روی لینک زیر کلیک کنید

لیزر مونالیزا تاچ چیست و چه تفاوتی با انرژی هیگز دارد؟

یکی از روش های بهبود علائم به وجود آمده در خانم ها بعد از شروع یائسگی.
مونالیزا تاچ یک فرایند طبی است که نوعی درمان تحت عنوان لیزر CO2 فرکشنال یا لیزر دی اکسید کربن را به بافت های صاف، از جمله بافت های واژن، منتقل می کند.

روش درمانی دیگر استفاده از انرژی هیگز است که روشی کاملا غیر تهاجمی و موثر برای درمان مشکلات ناحیه خصوصی بانوان محسوب می شود.

هیگز دارای انرژی منحصر به فردی است که ترکیبی از انرژی های مختلف با فرکانس های متفاوت است و می تواند بر روی بافت های عمقی و عضلات تاثیر بگذارد. در ادامه به بررسی و مقایسه لیزر مونا لیزا تاچ و دستگاه هیگز می پردازیم.

لیزر مونا لیزا تاچ به طور خاص برای تاثیر بر روی بافت های واژن طراحی شده است. این لیزر مشابه لیزرهای صورت عمل می کند، در این روش با استفاده از لیزر خراش هایی در دیواره واژن ایجاد می شود و این خراش ها رشد رگ های خونی جدید را تحریک می کنند.

روش درمانی با هیگز نیز یک روش درمانی موثر و غیر تهاجمی است که بدون نیاز به بیهوشی و بی حسی و بدون مصرف دارو و در مطب پزشک انجام می شود. این روش هیچ عارضه جانبی ندارد و بدون آسیب رساندن به بافت ها انجام می شود. انرژی هیگز قادر است به عمقی ترین بافت ها نفوذ کند که به طور طبیعی دسترسی به آنها غیر ممکن است، بر خلاف انرژی لیزر که کاملا سطحی اثر می گذارد.

چه کسانی می توانند از لیزر مونا لیزا تاچ استفاده کنند؟

لیزر مونا لیزا کاربردهای زیادی برای درمان بیماری های خانم ها دارد؛ علاوه بر خانم هایی که دچار افت استروژن شده اند، بیماری ها و شرایط بالینی زیر نیز با لیزر مونا لیزا قابل درمان هستند:

·         رابطه جنسی دردناک یا دیسپارونیا

·         حساسیت واژن یا حس خارش و سوزش در واژن

·         خشکی واژن

·         افتادگی واژن

·         شلی و گشادی واژن

·         پرولاپس خفیف واژن

·         درد در ناحیه واژن

·         بی اختیاری ادرار خفیف

·         عفونت های مکرر مجاری ادرار

چه کسانی کاندیدای درمان با هیگز هستند؟

هیگز یک روش درمانی موثر برای رفع مشکلات ناحیه خصوصی بانوان است. اندیکاسیون های درمانی هیگز شامل موارد زیر هستند:

·         درمان خشکی واژن

(برای مشاهده درمان بی اختیاری ادرار با هیگز روی نوشته زیر کلیک کنید )

· درمان بی اختیاری ادرار

·         تنگی واژن

·         درمان رابطه جنسی دردناک و واژینیسموس

·         سفید کردن واژن

·         بهبود دردهای مزمن لگنی

·         درمان افتادگی رحم

·         بهبود تمایلات جنسی خانم ها

دستگاه هیگز هیچ محدودیت سنی ندارد و برای انواع تیپ پوست مورد استفاده است.

دستگاه مونا لیزا چطور کار می کند؟

فرایند درمان با لیزر در مطب پزشک قابل انجام است. دستگاه مونا لیزا تاچ از انرژی لیزر برای دیواره های واژن استفاده می کند تا کلاژن سازی را تحریک کرده و به بهبود قوام دیواره واژن کمک کند. لازم است درمان با لیزر سالانه یک بار تکرار شود تا از بروز مجدد عارضه تحت درمان پیشگیری کند.

دستگاه هیگز چطور کار می کند؟

هیگز دارای چند نوع هندپیس است:

·         هندپیس اکسترنال که برای ناحیه بیرونی واژن و دهانه کانال واژن استفاده می شود

·         هندپیس اینترنال که وارد کانال واژن و بر روی بافت های داخلی تر واژن تاثیر می گذارد

·         هندپیس مقعدی که برای ناحیه مقعد کاربرد دارد.

آیا لیزر مونا لیزا تاچ درد دارد؟

جواب این سوال بله است

در زمان استفاده از لیزر مونا لیزا در کانال واژن ممکن است احساس سوزش و پارگی کنید، به هیمن دلیل قبل از شروع درمان لازم است در ناحیه واژن از بی حسی های موضعی استفاده کنید تا درد و سوزش ایجاد شده را به حداقل برسانید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر درمانی حداقل 3 جلسه است که فاصله زمانی بین جلسات 6 هفته می باشد.

آیا درمان با هیگز درد دارد؟

همانطور که پیشتر بیان شد، هیگز نوعی انرژی است که با گرما و انقباضات پیاپی عضلانی همراه است، این روش هیچگونه آسیبی به بافت ها وارد نکرده و کاملا بدون درد انجام می شود. درمان با هیگز بدون بیهوشی، بدون نیاز به بی حسی، بدون دوره نقاهت و بدون نیاز به مصرف داروی مکمل انجام می شود. فرد تحت درمان بلافاصله پس از درمان با هیگز می تواند بدون محدودیت به فعالیت های روزانه خود پرداخته و حتی رابطه جنسی داشته باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای هیگز با توجه به نوع بیماری، شدت آن و سن و سال فرد بیمار مشخص می شود و فاصله بین جلسات نیز کمتر از فاصله بین جلسات لیزر است چرا که هیچ بافتی نیاز به ترمیم ندارد.

پس از انجام لیزر درمانی چه کار کنیم؟

پس از اتمام هر جلسه لیزر فرد بین 3 تا 7 روز اجازه برقراری رابطه جنسی ندارد و اگر درمان بر روی دهانه واژن انجام شده باشد، تعداد روزهای اجتناب از رابطه بیشتر خواهد شد.

آمادگی برای درمان با هیگز

بیمار قبل از اینکه فرایند درمان با هیگز را انجام دهد، لازم است تحت معاینه پزشک قرار بگیرد و ناحیه واژن عاری از هر گونه عفونت، زخم و التهاب باشد و فرد داروهای مورد استفاده خود را به پزشک اطلاع دهد.

چه کسانی نمی توانند از هیگز استفاده کنند؟

استفاده از تکنولوژی هیگز تقریبا هیچ منعی ندارد و بی خطر ترین روش شناخته شده برای درمان بانوان میباشد ولی شما باید قبل از آغاز درمان با پزشک متخصص خودتون مشورت کنید

medaria

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha