در حالی که هنوز موج چهارم کرونا فروکش نکرده و علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا از احتمال وقوع زود هنگام موج پنجم کرونا خبر داده است برگزاری مراسم شب های قدر با وجود تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اما به دلیل قانون شکنی ها از سوی برخی برگزارکنندگان مراسم عزاداری، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری در مشهد

سلامت نیوز: در حالی که هنوز موج چهارم کرونا فروکش نکرده و علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا از احتمال وقوع زود هنگام موج پنجم کرونا خبر داده است برگزاری مراسم شب های قدر با وجود تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اما به دلیل قانون شکنی ها از سوی برخی برگزارکنندگان مراسم عزاداری، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، از جمله می توان به برگزاری مراسم دسته عزاداران علوی در مشهد همزمان با سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه(ع) اشاره کرد که همانطور که از عکس ها پیداست علاوه بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی در میان عزاداران رعایت نشده ، عده زیادی از آنها ماسک ندارند.

باید پرسید با کسانی که برگزار کننده این مراسم بوده اند و کسانی که پروتکل ها را علیرغم مصوبه ستاد مقابله با کرونا رعایت نکرده اند چه برخوردی خواهد شد؟ چرا برخی از حاشیه امن برخوردارند؟

متاسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون هربار با تعطیلی های چند روزه و مسافرت از یک طرف و برگزاری برخی مراسمات مذهبی از جمله مراسم شب های قدر مواجه بوده ایم و مشخص نیست چرا ستاد کرونا با وجودی که هربار شاهد عدم رعایت پروتکل ها از سوی مردم است باز هم اجازه سفر یا برگزاری مراسم عزاداری با جمعیت های بالا را می دهد؟

این روزها کادر درمان بیش از پیش خسته هستند و اخباری از خودکشی چندین رزیدنت نیز به گوش می رسد تا کجا قرار است بی تدبیری بلای جان کادر درمان شود؟ آیا وقت آن نرسیده برای مدیریت کرونا تصمیمات قطعی تری گرفته شود؟ آیا نباید با نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی برخوردی شود؟

لازم به ذکر است، همزمان با سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام، مراسم دسته عزاداران علوی با حضور آیت الله سیدان و جمعی از علما و به دعوت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha