مدیر اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد در بیانه ایی به مناسبت روز جهانی ماما، 5 می 2021 برابر با 15 اردیبهشت 1400 گفت سرمایه‌گذاری در توانمندسازی ماماها، یکی از مطمئن ترین راه ها برای حفاظت از زندگی و محافظت از سلامتی و تندرستی همه افراد است.

سرمایه‌گذاری در توانمندسازی ماماها، مطمئن ترین راه ها برای حفاظت از زندگی، سلامتی و تندرستی همه افراد

سلامت نیوز: مدیر اجرائی صندوق جمعیت ملل متحد در بیانه ایی به مناسبت روز جهانی ماما، 5 می 2021 برابر با 15 اردیبهشت 1400 گفت سرمایه‌گذاری در توانمندسازی ماماها، یکی از مطمئن ترین راه ها برای حفاظت از زندگی و محافظت از سلامتی و تندرستی همه افراد است.

به گزارش سلامت نیوز، متن کامل بیانه ای دکتر ناتالیا کانم به شرح زیر است:

هرروز در هربخش از دنیا ، ماماها جان زنان و نوزادان را نجات می دهند و سلامت و رفاه همه جوامع را ارتقا می بخشند.

آنان شایسته احترام و سپاسگزاری هستند ، اما این کافی نیست.

ماماها سزاوار سرمایه گذاری بیشتر در توانایی‌ها و محیط کاری خود هستند، که آنان را توانمند کرده و به‌خوبی درخور مهارت‌ها و مشارکت‌هایشان باشد.

در روز جهانی ماما، کمک فوق‌العاده ماماها به بشریت را ارج می‌نهیم؛ و داده‌ها و شواهد در مورد سرمایه‌گذاری بیشتر روی مامائی، به عنوان یکی از عناصر اساسی مراقبت های سلامت را برجسته می کنیم.

آخرین نسخه گزارش وضعیت مامایی جهان که امروز توسط صندوق جمعیت ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین المللی مامایی منتشر شده است، تأیید می‌کند اگر تعداد ماماها و کیفیت مراقبتی که آنان ارائه می‌دهند را افزایش دهیم، می توانیم جان حدود چهار میلیون و 300 هزار نفر در سال را تا 2035 نجات دهیم. پوشش جهانی زایمان های انجام شده توسط ماما، تا  2035 باعث جلوگیری از 67 درصد مرگ‌ومیر مادران می شود.

این دستاوردها به آموزش و مهارت‌ورزی بهتر ماماها، همراه با مقررات جامع و حمایتی محل کار بستگی دارد. آنان باید نقش بیشتری در راهبری و اداره حرفه‌ای و گستره ای برای استفاده از تجربه منحصر به فرد خود برای پیشرفت در سیاست های سلامت و ارائه خدمات داشته باشند.

ماماها غالباً در شرایط فوق العاده کار می کنند. آنان ممکن است کیلومترها راه بروند تا به زنان برسند، یا در خانه های خود فضائی ایجاد کنند تا به آنان برای زایمانی ایمن کمک کنند. ایشان در طی بیماری همه گیر کووید، با فشار فزاینده و نابرابری های بیشتری در محل کارشان روبرو شده اند. ماماها که غالباً از تجهیزات محافظتی مختصری استفاده کرده و دسترسی کمتری به واکسن نسبت به سایر کارکنان سلامت و درمان دارند، زندگی خود را برای نجات دیگران در معرض خطر قرار داده اند.

این فداکاری یک منبع بی مانند است، اما با این وجود بسیاری از نظام های سلامت، بدون حمایت متناسب از مامایی به عنوان یک حرفه، به آن متکی اند. این امر، امیدها برای رسیدن به هدف "به صفر رساندن مرگ و میر قابل پیشگیری مادران" تا 2030 را با کندی روبرو می کند.

شواهد را داریم و می دانیم چه باید کرد. نظام‌های سلامت در همه جا باید توجه کرده، و وارد عمل شوند. زیرا سرمایه‌گذاری در توانمندسازی ماماها، یکی از مطمئن ترین راه ها برای حفاظت از زندگی و محافظت از سلامتی و تندرستی همه افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha