واكسیناسیون جمعیت بالای 80‌سال كشور در مرحله پایانی است و افرادی كه در این گروه سنی هنوز واكسینه نشده‌اند در یكی، دو روز جاری باید به مراكز بهداشتی مراجعه كنند.

فساد در حوزه غذا و دارو جنایت است

سلامت نیوز:واكسیناسیون جمعیت بالای 80‌سال كشور در مرحله پایانی است و افرادی كه در این گروه سنی هنوز واكسینه نشده‌اند در یكی، دو روز جاری باید به مراكز بهداشتی مراجعه كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،بقیه گروه‌های سنی سالمندان نیز باید در سایت معرفی شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ثبت‌نام كنند. اما بر‌اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا ظهر دیروز تا کنون یک میلیون و ۲۳۱‌هزار و ۶۵۲‌نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۵۳‌هزار و ۶۳۵‌نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۴۸۵هزار و ۲۸۷‌دوز رسیده است.

این در حالی است كه با تولید واكسن داخلی كرونا روند ایمنی‌سازی جمعیت كشور تسریع خواهد شد. این مساله روز گذشته از سوی رییس دستگاه قضا نیز مورد تاكید قرار گرفته است.رییس قوه‌قضاییه روز پنج‌شنبه در دیدار با وزیر بهداشت و برخی مسوولان این وزارتخانه و کادر درمانی کشور که برای تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند، گفت: واکسن از هر‌کجا تهیه و از سوی مجموعه متخصصان وزارت بهداشت تأیید شود، مردم استفاده می‌کنند البته که برای مردم دلنشین‌تر است، تا واکسن تولید داخل را استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به فعالیت‌های کادر درمانی کشور اظهار داشت: حقیقتا مجموعه بهداشت و درمان در دوران شیوع کرونا که فراگیری آن در جهان شرایط ویژه‌ای برای ما و مردم دنیا به‌وجود آورده، خوش درخشیده و موفقیت‌های زیادی به دست آوردند.رییس قوه‌قضاییه تصریح کرد: کمک‌های مومنانه‌ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند و از خود گذشتگی مردم در همیاری یکدیگر و حضور همگان در صحنه، از ویژگی‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی در این کشور داریم که می‌توان با این ظرفیت، گره‌های دیگر را نیز در کشور گشود.

رئیسی با تقدیر از تلاش‌های ضد فساد صورت گرفته به‌ویژه در حوزه غذا و دارو اظهار داشت: فساد در حوزه غذا و دارو مصداق بارز جنایت است و از کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند و سوداگرانی که برای منفعت شخصی دست به سودجویی می‌زنند، نمی‌توان گذشت. به گفته رئیس دستگاه قضا «کسانی که برای کسب منفعت به مردم رحم نمی‌کنند یک جرم معمولی انجام نمی‌دهند و مرتکب خیانت شده‌اند که نه ما و نه ملت از آن‌ها نمی‌گذریم و خدا هم از آن‌ها نخواهد گذشت.»

رییس قوه‌قضاییه تأکید کرد: روحیه ضد فساد و برخورد با دست‌های ناپاکی که می‌خواهند فضا را ناسالم کرده و مسائل بسیار مهم و استراتژیک زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهند، باید با جدیت و حساسیت ادامه داشته باشد.

رئیسی مسأله واکسیناسیون را دغدغه مردم و موضوعی مهم دانست که نقش زیادی در آرامش و امنیت ذهنی مردم خواهد داشت، در عین حال گفت: واکسن از هر کجا تهیه و از سوی مجموعه متخصصان وزارت بهداشت تأیید شود، مردم استفاده می‌کنند.

البته که برای مردم دلنشین‌تر است، تا واکسن تولید داخل را استفاده کنند. رییس قوه‌قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن متخصصان و دانشمندانی که دارد شایسته آن است که نه فقط خود ایران بلکه منطقه و جهان از دستاوردهای ارزشمند آن در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

رییس قوه‌قضاییه همچنین بر لزوم توجه به نظرات متخصصان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: وقتی نظر صاحب‌نظران این است که الان خطری کشور یا شهر و منطقه‌ای را تهدید می‌کند، حتما باید به آن توجه شود.رئیسی افزود: نظر متخصصان باید زمینه‌ساز تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه زندگی اجتماعی باشد و حقیقتا با بعضی محدودیت‌ها می‌توان از بسیاری خسارت‌های غیرقابل جبرانی که شاهد آن هستیم، کم کرد.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه بالا رفتن آمار خسارت‌های انسانی برای همه نگران‌کننده است و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، ادامه داد: توجه به نظرات متخصصان برای همه بخش‌ها ضروری است.رئیسی افزود: در دستگاه قضایی هم وقتی می‌خواهیم یک پرونده را بررسی کنیم از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف که با آن پرونده مرتبط هستند استفاده می‌کنیم چراکه این کار حتما به اتقان رأی قاضی کمک خواهد کرد.

رییس قوه‌قضاییه گفت: درست است که امور کشور دست حاکمیت و وزارتخانه‌های مختلف است ولی آنچه نقش تنظیم‌گری دارد، این است که تصمیمات متأثر از وضعیت و شرایطی باشد که متخصصان پیش‌بینی می‌کنند تا از بروز خسارت‌ها پیشگیری شود. رئیسی حفظ سلامت مردم را ضروری خواند و تصریح کرد: این وضعیتی که یک باره بعد از تعطیلات نوروزی در کشور به‌‌وجود آمد، نشان می‌دهد که باید به‌طور جدی به نظرات متخصصان بهداشت و درمان توجه شود.

رییس قوه‌قضاییه با اشاره به اهمیت سفرهای استانی مسوولان قضایی برای بررسی و پیگیری مشکلات استان‌ها، در عین حال گفت که با وجود اخلال در این روند، سفرهای خود را به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف کرده است.رییس دستگاه قضا از همه کسانی که گمنام و بی‌نام و نشان در حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند و همچنین کسانی که همچون شهید فخری‌زاده در زمینه تولید واکسن فعالیت داشته و دارند، قدردانی کرد. آیت‌الله رئیسی از این افراد به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ و اثرگذار در کشور یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که تا مردم هرچه سریع‌تر در برابر بیماری واکسینه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha