رییس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از آنچه که "تغییر ناگهانی آیین نامه های مرتبط با فعالیت داروخانه ها" خواند، از سازمان غذ او دارو خواست که در فرآیند بازنگری ضوابط و آیین نامه مربوط به داروخانه ها، نظرات داروسازان را اخذ کند.

مشکلات اقتصادی داروخانه‌ها را فرسوده کرده است / توقعی فراتر از قانون نداریم

سلامت نیوز:رییس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از آنچه که "تغییر ناگهانی آیین نامه های مرتبط با فعالیت داروخانه ها" خواند، از سازمان غذ او دارو خواست که در فرآیند بازنگری ضوابط و آیین نامه مربوط به داروخانه ها، نظرات داروسازان را اخذ کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدباقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: با توجه به نقش حیاتی داروخانه ها در نظام سلامت کشور و حساسیت هایی که نسبت به عملکرد و فعالیت های داروخانه ها وجود دارد، توقع انجمن داروسازان ایران این است که سازمان های دولتی، پیش از اصلاح و تغییر آیین نامه ها نسبت به اخذ نظرات مشورتی انجمن داروسازان ایران اقدام کنند.


وی ادامه داد: این موضوع خصوصا در رابطه با سازمان غذا و دارو از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که بسیاری از فعالیت های داروخانه ها، به صورت های مختلف با سازمان غذا و دارو و آیین نامه های آن در ارتباط است.


وی افزود: ماده 3 قانون بهبود کسب و کار و همچنین ماده سه قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی ناظر بر این خواسته است و ما توقعی فراتر از قانون نداریم.
ضیا اضافه کرد: سالهاست که داروسازان و همچنین داروخانه های سراسر کشور، به معنای واقعی تحت فشار هستند و مشکلات اقتصادی، تاخیر در پرداخت ها، بیماری کرونا و ده ها معضل دیگر توان آن ها را فرسوده کرده و اینکه چشم باز کنند و ببینند آیین نامه هایی که فعالیت داروخانه ها بر آن ها استوار است، ناگهان تغییر کرده، از انصاف به دور است.


ضیا ادامه داد: برخی گمانه زنی ها موجب شده که سوال ها و نگرانی هایی بابت تغییرات آیین نامه ها و ضوابط سازمان غذا و دارو در خصوص داروخانه ها میان داروسازان به وجود آید و لازم است که پیش از تشدید این مباحث و انحراف موضوع، به این اصل مهم ماده 3 قانون بهبود کسب و کار توجه شود.


رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان تصریح کرد: تقاضای مشخص ما این است که سازمان غذا و دارو قبل از ابلاغ هر آیین نامه یا ضابطه ای مربوط به داروخانه ها، نظر انجمن داروسازان ایران را به عنوان تشکل صنفی مرتبط اخذ و مورد توجه قرار دهد؛ نه اینکه نماینده صنف به جلسات بازنگری آیین نامه ها دعوت نشود و یکباره بدون اخذ نظرات صنف، آیین نامه ای ابلاغ شود که همه را شوکه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha