از ابتدای شیوع ویروس کرونا درباره تأثیر مصرف انواع دمنوش‌ها شنیده‌ایم. اشتباه هم نیست. به این دلیل که بسیاری از گیاهان خاصیت دارویی دارند و می‌توانند در تسهیل روند درمان تأثیری مثبت داشته باشند.

یک فنجان سلامتی!

سلامت نیوز: از ابتدای شیوع ویروس کرونا درباره تأثیر مصرف انواع دمنوش‌ها شنیده‌ایم. اشتباه هم نیست. به این دلیل که بسیاری از گیاهان خاصیت دارویی دارند و می‌توانند در تسهیل روند درمان تأثیری مثبت داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در حال حاضر که ویروس کرونا در اطراف ما است و با هر نفس، ممکن است به بدن ما حمله کند؛ بد نیست که با کمک گرفتن از تأثیر مثبت چند گیاه دارویی به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کنیم.


پولک بنوشید
اگر سری به صحرا بزنید، گیاهانی با برگ‌های سبز تیره کرک‌دار و گل‌های ریز بنفش- صورتی به شما لبخند می‌زنند. اینها همان گیاه «پولک» یا «سنبله ارسبارانی» هستند.
در طب سنتی از این گیاه برای ضدعفونی کردن مجاری تنفسی و ادراری کمک می‌گیرند. بنابراین به محض آنکه احساس گلودرد کردید،
می‌توانید دمنوش پولک یا مخلوط پولک، پونه و گل پنیرک را آماده کرده و با کمی ‌عسل یا نبات
میل کنید. این گیاه در رفع عفونت‌های مجاری تنفسی، ادراری و عفونت‌های داخلی زنان مؤثر است.


آماده‌سازی و مصرف
یک قاشق گیاه پولک را به تنهایی یا همراه با چند برگ پونه و گل پنیرک داخل قوری چینی مخصوص دمنوش بریزید و سپس به آن آب جوش اضافه کنید. 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. روزی دو استکان از این دمنوش را به مدت چهار روز بنوشید.
 
مریم‌گلی بنوشید
مریم‌گلی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی برای کمک به درمان بیماری‌های ویروسی است. دلیل آن نیز وجود ترکیبی به نام «سافی سینولید» در این گیاه است. این گیاه دارویی برای کمک به درمان آلودگی با ویروس هرپس (عامل ایجاد تبخال) و هپاتیت (B) نیز مؤثر است.
 
آماده‌سازی و مصرف
20 گرم برگ گیاه مریم‌گلی را داخل قوری چینی دمنوش بریزید. سپس به آن 500 میلی‌لیتر آب جوش اضافه کنید. 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.
 
بادرنجبویه بنوشید
این گیاه که آن را به گیاه لیمویی نیز می‌شناسند، معمولاً به عنوان معطرکننده به چای‌ و به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. اما در واقع این گیاه خواص ضدویروسی قوی‌ای دارد و به تسهیل درمان آنفولانزای مرغی و ویروس‌های هرپس کمک می‌کند. علاوه بر این در درمان دردهای عضلانی نیز مؤثر است.
 
آماده‌سازی و مصرف
1- پنج گرم گیاه بادرنجبویه (یک قاشق چایخوری) را داخل فنجان ریخته و به آن 250 میلی‌لیتر آب جوش اضافه کنید. 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس آن را بنوشید.
2- روزانه بین 30 تا 50 قطره عصاره گیاه بادرنجبویه را می‌توانید به آبمیوه طبیعی اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha