مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت شیوع کرونا در هند گفت با روند موجود سال دوم پاندمی کرونا مرگبارتر از سال اول آن خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت: سال دوم پاندمی کرونا مرگبارتر از سال اول آن خواهد شد

سلامت نیوز: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت شیوع کرونا در هند گفت با روند موجود سال دوم پاندمی کرونا مرگبارتر از سال اول آن خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین از رویترز مقامات سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه مجازی در روز جمعه در ژنو کشورهای ثروتمند را تشویق کردند که به جای واکسیناسیون کودکان، اهدای واکسن‌های کرونا را به برنامه کواکس مدنظر قرار دهد تا این واکسن‌ها به دست کشورهای فقیرتر هم برسد.

تدروس آدهانوم قبریسوس گفت: «درک می‌کنم که چرا برخی از کشورها می‌خواهند کودکان و نوجوانشان را واکسینه کنند، اما در حال حاضر من از آنها می‌خواهم در این مورد تجدیدنظر کنند و به جای این کار واکسن‌ها را به برنامه کواکس اهدا کنند.»

همچنین در این جلسه مقامات سازمان جهانی بهداشت گفتند کشورهایی که قصد دارند به افراد واکسینه‌شده اجازه دهند که در فضاهای عمومی ماسک نزنند، باید شرایط محلی را در نظر داشته باشند.

مایک رایان، کارشناس ارشد اضطرارهای بهداشتی در این سازمان گفت: «در مورد کشوری که می‌خواهد اجبار به ماسک زدن را بردارد... این کار فقط باید پس از در نظر گرفتن شدت سرایت ویروس در یک منطقه معین و میزان پوشش واکسیناسیون انجام شود.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) روز پنجشنبه  اعلام کرد افراد کاملا واکسینه‌شده در این کشور می‌توانند در فضاهای بیرونی و در اغلب فضاهای دربسته ماسک نزنند.

در این جلسه همچنین اعلام شد که انتظار می‌رود شمار بیشتری از گونه‌های جهش‌یافته جدید ویروس کرونا شناسایی شوند.

ماریا وان کراکو، مدیر فنی کووید-۱۹ در سازمان جهانی بهداشت گفت: «اکنون می‌دانیم که در برابر این گونه‌های جدید چکار باید بکنیم.» و افزود: «ما باید ترس از این گونه‌های جدید را به عاملی برای خلاقیت و قدرت در مبارزه با کرونا بدل کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha