در حال حاضر، میکروبیوم انسان موضوعی محبوب شده است. نتایج تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد، حفظ تعادل سالم باکتری‌های خوب در روده برای کل بدن از اهمیت حیاتی برخوردار است.

افرادی که اضافه وزن دارند برای مقابله با عفونت تنفسی پروبیوتیک مصرف کنند

سلامت نیوز:در حال حاضر، میکروبیوم انسان موضوعی محبوب شده است. نتایج تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد، حفظ تعادل سالم باکتری‌های خوب در روده برای کل بدن از اهمیت حیاتی برخوردار است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در حال حاضر، پژوهشگران در لندن بیان کردند: مصرف پروبیوتیک‌ها نه‌تنها برای روده شما مفید هستند بلکه ممکن است به شما کمک کنند تا تنفس بهتری داشته باشید.


به گزارش  نیوز،دکتر بنیامین مولیش از کالج امپریال لندن اظهار کرد: مصرف روزانه پروبیوتیک به‌خصوص برای افراد دارای اضافه وزن، چاق و مسن بسیار مفید است. این بیماران هنگام استفاده منظم از پروبیوتیک‌ها طی یک مطالعه ۶ ماهه مشکلات تنفسی کمتری را تجربه کردند.


مولیش، مدرس بالینی بخش بیماری‌های گوارشی گفت: «قرار دادن باکتری در روده و کاهش خطر ابتلا به عفونت تنفسی ایده شهودی نیست و شواهد دیگر نشان می‌دهد، میکروبیوم روده با سیستم‌های مختلف اندام‌های ما رابطه پیچیده‌ای دارد و فقط بر عملکرد روده یا کبد تاثیر ندارد بلکه بر جنبه‌هایی از عملکرد کل بدن تاثیرگذار است.»


آیا روده شما با ریه‌ها ارتباط دارد؟
پژوهشگران در یک مطالعه دوسوکور کنترل شده با دارونما با تمرکز بر پروبیوتیک‌ها و کاهش وزن، اطلاعات سلامت روزانه ۲۲۰ بیمار را بررسی کردند. پژوهشگران مواردی از سرفه، گلودرد یا خس‌خس سینه که ممکن است عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را نشان دهند، مورد بررسی قرار دادند.


نتایج نشان داد، شرکت‌کنندگانی که در طول آزمایش پروبیوتیک مصرف کردند، نسبت به افرادی که از دارونما استفاده می‌کردند، ۲۷ درصد کمتر در معرض بروز مشکلات تنفسی بودند. شرکت‌کنندگان ۴۵ سال به بالا و افرادی که چاق بودند بیشترین مزیت مصرف پروبیوتیک‌ها را تجربه کردند.
محققان خاطرنشان کردند: افرادی که با چاقی دست‌وپنجه نرم می‌کنند در معرض خطر بیشتر ابتلا به عفونت‌های تنفسی قرار دارند. تاکنون، نتایج تحقیقات فقط نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها باعث تقویت سلامت تنفس کودکان و بزرگسالان سالم می‌شوند.


دکتر مولیش می‌گوید: این یافته‌ها به افزایش علاقه در مورد تحقیقات چگونگی ارتباط روده و ریه‌ها می‌افزاید و فقط روده سیگنال‌هایی ارسال نمی‌کند که بر عملکرد ریه‌ها تاثیر داشته باشد بلکه این ارتباط دوطرفه است. تغییر در میکروبیوم روده می‌تواند جنبه‌های زیادی از سلامتی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha