شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 311652

یکی از ورزش‌های هوازی و بدون هزینه طناب زدن است. شما فقط با استفاده از یک طناب، می‌توانید ضربان قلب خود را بالا ببرید،کالری بالایی بسوزانید و لاغر شوید اما شاید شما هم شنیده باشید که طناب‌زدن ورزشی مخصوص آقایان است و برای خانم‌ها مضراتی دارد.در ادامه به بررسی درستی یا نادرستی این ضررها و انجام صحیح این ورزش کم‌هزینه ضربان‌ساز می‌پردازیم.

طناب زدن برای خانم‌ها مناسب است؟

سلامت نیوز:یکی از ورزش‌های هوازی و بدون هزینه طناب زدن است. شما فقط با استفاده از یک طناب، می‌توانید ضربان قلب خود را بالا  ببرید،کالری بالایی بسوزانید و لاغر شوید اما شاید شما هم شنیده باشید که طناب‌زدن ورزشی مخصوص آقایان است و برای خانم‌ها مضراتی دارد.در ادامه به بررسی درستی یا نادرستی این ضررها  و انجام صحیح این ورزش کم‌هزینه ضربان‌ساز می‌پردازیم.

چگونگی طناب زدن 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، قبل از شروع طناب زدن باید ابتدا بین 5 تا 10 دقیقه بدن خود را گرم کنید. از آن‌جایی‌که این ورزش جزو ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود شما در 30 دقیقه می‌توانید چیزی حدود 300 کالری بسوزانید.

برای طناب زدن به یک جفت کفش مناسب و یک طناب که اندازه خودتان باشد، احتیاج دارید. توجه کنید  طول طنابی که خریداری می کنید، دو برابر حد فاصل نوک انگشتان پا تا سر شانه تان باشد. 

افتادگی رحم 

بزرگ‌ترین شایعه‌ای که درباره طناب زدن برای خانم‌ها مطرح است افتادگی رحم است. حتما شما هم شنیده‌اید که بسیاری از خانم‌ها طناب زدن را به دلیل  این که افتادگی رحم پیدا نکنند  کنار می‌گذارند.

طناب زدن و افتادگی رحم با هم رابطه علت و معلول ندارد و طناب زدن باعث افتادگی رحم نمی‌شود اما فعالیت شدید ورزشی، می‌تواند یکی از علل شدت گرفتن افتادگی رحم باشد. افتادگی پوست صورت یکی از صحبت‌هایی که درباره طناب زدن خانم‌ها  مطرح می‌شود، افتادن پوست صورت است. برخی خانم‌ها معتقدند به علت پرش زیاد در این ورزش پوست صورت ممکن است از حالت طبیعی خارج شود  و به اصطلاح  بیفتد اما این شایعه‌ای بیش نیست. 

 طناب زدن در دوران قاعدگی

 توصیه می‌شود در دوران قاعدگی ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی را جایگزین فعالیت‌های پرشی مثل طناب‌زنی کنید اما اگر اصرار به طناب زدن دارید، سعی کنید این فعالیت را با شدت کمتری نسبت به حالت عادی و روزمره انجام دهید.  

طناب زدن در دوران بارداری

طناب زدن مثل دیگر ورزش‌های پرشی، برای جنین و مادر مضر است.بنابراین متخصصان زنان توصیه می‌کنند که از انجام ورزش‌های این‌چنینی در دوران بارداری خودداری کنید. پریدن زیاد در زنان باردار ،  شل ‌شدن رباط‌های بدن، زایمان زودرس، از دست دادن تعادل و خطر سقط جنین را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha