یک مطالعه جدید نشان می دهد که می‌توان با تحریک مغناطیسی ناحیه حافظه در مغز، وضعیت آن را بهبود بخشید.

روشی جدید برای کمک به بهبود حافظه فراموشکاران

سلامت نیوز:یک مطالعه جدید نشان می دهد که می‌توان با تحریک مغناطیسی ناحیه حافظه در مغز، وضعیت آن را بهبود بخشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه Northwestern در آمریکا انجام شد، با استفاده از تحریک مغناطیسی transcranial (TMS) در شبکه مسئول حافظه در مغز، موفق شد حافظه مربوط به حوادث پیچیده و واقع بینانه را بهبود ببخشد.


به گزارش مصرالعربیه، نویسندگان این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته اند که کلیپ‌هایی ویدئویی از فعالیت‌های واقعی را مشاهده و نحوه عملکرد حافظه خود را در طول کار‌های روزانه اندازه گیری کنند.


نتایج نشان می‌دهد که اندازه گیری و دستکاری انواع واقعی حافظه امکان پذیر است. ملیسا هیبشر محقق ارشد و نویسنده این مطالعه گفت: "ما باید روزانه رویداد‌های پیچیده‌ای را که شامل عناصر بسیاری مانند مکان، افراد و موارد مختلف است، به خاطر بسپاریم. "


وی افزود: "ما توانسته ایم با استفاده از تحریک مغز، پتانسیل بهبود حافظه برای وقایع پیچیده و واقع گرایانه را به روشی ایمن و غیرتهاجمی نمایش دهیم. "
این مطالعه بر روی بزرگسالان جوان و سالم در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده انجام شد. هیبشر افزود که از همین روش می‌توان برای بهبود حافظه در افرادی که به دلیل آسیب مغزی یا اختلالات عصبی از اختلالات حافظه رنج می‌برند نیز استفاده کرد.


نویسندگان این مطالعه از فناوری TMS برای تغییر فعالیت مغز و حافظه برای وقایع واقعی استفاده کردند. بلافاصله پس از تحریک، افراد وظیفه یادآوری را هنگام اسکن مغز خود با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) انجام دادند.


این فرآیند از طریق یک تکنیک علمی خاص برای تصویربرداری از مغز، برای مقایسه الگو‌های فعالیت مغز در هنگام تماشای یک کلیپ ویدیویی با فعالیت مغز در هنگام یادآوری افراد از همان کلیپ انجام شد.


دانشمندان اثر تحریک را با مقایسه حافظه و فعالیت مغز پس از تحریک شبکه حافظه با همان اقدامات پس از تحریک ناحیه مغز که متعلق به شبکه حافظه نیست، اندازه گیری کردند.


طی یک تست حافظه، افراد تعداد زیادی از فیلم‌ها را مشاهده کردند، بعداً آن‌ها را به خاطر آوردند و به سؤالات درست / غلط در مورد محتوای فیلم‌ها پاسخ دادند.
محققان دریافتند که فعال کردن شبکه حافظه، تعداد سؤالاتی که شرکت کنندگان به درستی به آن پاسخ دادند را بهبود بخشید و همچنین باعث بهبود یادآوری فیلم‌ها در حافظه بصری شد.


به جای نشان دادن تصاویر یا لیست کلمات به شرکت کنندگان در مطالعه - که از روش‌های معمول در آزمایش‌های آزمایشگاهی است - شرکت کنندگان فیلم‌های مربوط به فعالیت‌های روزمره را مشاهده کردند.


هیبشر گفت: "در مطالعه ما از کلیپ‌های ویدئویی استفاده شده که نحوه عملکرد حافظه را به صورت روزانه از نزدیک تکرار می‌کند.
وی توضیح داد که "پس از تحریک، شرکت کنندگان در مطالعه با دقت بیشتری به سؤالات مربوط به محتوای فیلم‌ها، مانند تعیین رنگ پیراهنی که بازیگر پوشیده است، یا وجود درخت در پس زمینه پاسخ می‌دهند. "


علاوه بر این، مطالعه نشان داد که تحریک مغز منجر به بازیابی حافظه با کیفیت بالاتر در مغز می‌شود.
هیبشر افزود: "به همین دلیل است که یادآوری ممکن است گاهی اوقات شبیه" سفر ذهنی در طول زمان "باشد. یافته‌های ما نشان می‌دهد که تحریک مغز، سفر ذهنی در طول زمان افزایش می‌دهد و دقت حافظه را بهبود می‌بخشد. "


محققان بر این باورند که این نتایج "برای ایجاد روش‌های ایمن و مؤثر برای بهبود حافظه در دنیای واقعی تاثیر خواهد داشت. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha