دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 311759

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وزارت بهداشت‌ اعلام کرده است که یک محموله واکسن دیشب وارد کشور شده و یک محموله نیز امشب وارد کشور می‌شود و احتمالا فردا یا پس فردا به ما واکسن داده می‌شود.

اتمام موجودی واکسن کرونا در خوزستان

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وزارت بهداشت‌ اعلام کرده است که یک محموله واکسن دیشب وارد کشور شده و یک محموله نیز امشب وارد کشور می‌شود و احتمالا فردا یا پس فردا به ما واکسن داده می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به روند مراحل واکسیناسیون در استان خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر بعد از گذراندن فاز اول واکسیناسیون که شامل گروه‌های پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، ساکنان سرای سالمندان و جانبازان بالای ۵٠ درصد بودند، وارد فاز دوم واکسیناسیون شده‌ایم.


 وی افزود: در استان خوزستان تاکنون ٧۴ درصد گروه سنی ٨٠ سال به بالا، ۶٧ درصد افراد بین ٧۵ تا ٨٠ سال و ٣۶ درصد افراد ٧٠ تا ٧۵ سال واکسینه شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اتمام موجودی واکسن کرونا در استان خوزستان بیان کرد: دو روز است که موجودی واکسن در استان خوزستان به صفر رسیده است؛ وزارت بهداشت‌ اعلام کرده است که یک محموله واکسن دیشب وارد کشور شده و یک محموله نیز امشب وارد کشور می‌شود و احتمالا فردا یا پس فردا به ما واکسن داده می‌شود.


وی افزود: به محض رسیدن واکسن به استان خوزستان، واکسیناسیون افراد بالای ٧٠ سال را ادامه خواهیم داد و امیدوارم با مقدار واکسنی که دریافت می‌کنیم بتوانیم افراد کمتر از ٧٠ سال را نیز واکسینه کنیم.


ابول‌نژادیان با اشاره به کنترل کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان بیان کرد: از خدمه همه کشتی‌هایی که وارد پنج بندر استان خوزستان می‌شوند، تست گرفته می‌شود. به عنوان مثال در بندر امام که بزرگ‌ترین بندر خوزستان است، همه کشتی‌ها را در خور موسی نگه می‌داریم و همکاران ما در ۴۰ مایلی ساحل و با رعایت تمام پروتکل‌ها، تست انجام می‌دهند و تا زمانی که کشتی به لنگرگاه برسد جواب تست‌ها آماده می‌شود. همه کشتی‌ها رصد و از خدمه آن‌ها تست گرفته می‌شود.


وی گفت: حدود ١٠ روز پیش یک کشتی از برزیل وارد استان خوزستان شده بود و همکاران ما تست انجام دادند و دو مورد تست مثبت در خدمه این کشتی برزیلی داشتیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حل حاضر کل خدمه این کشتی کاملا قرنطینه هستند و بار کشتی نیز توسط ماشین‌آلات تخلیه شده است. تمام خدمه کشتی که حدود ٢۵ نفر هستند درون کشتی در قرنطینه هستند و اجازه خروج به آن‌ها داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha