سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 311798

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امروز و فردا آسمان کدام مناطق کشور بارانی است؟

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز در شرق استان تهران، سمنان، بخش‌هایی از اصفهان، شمال و شرق فارس، غرب یزد و کرمان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم رگبار پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: روز پنجشنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرم پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعد از ظهر انتظار بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی را داریم.


این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از امروز بعد از ظهر و طی روز چهارشنبه در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین و مرکزی وزش باد پدیده غالب است و که گاهی همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.


رفیعی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز در بیشتر مناطق استان‌های غربی کشور هم وزش باد شدید پدیده غالب است، اظهار کرد: روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل با این شرایط رو به رو هستند.


وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور شاهد روند تدریجی افزایش دما هستیم و بالا رفتن دمای هوا در سواحل شرقی دریای خزر محسوس‌تر است، عنوان کرد: این افزایش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه است و روز چهارشنبه با کاهش محسوس دما در شرق دریای خزر مواجه هستیم.


این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه از امشب تا پایان شرق دریای عمان مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر برای آن افزایش ابر و افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای این شهر ۳۴ است و حداقل دمای آن فردا صبح به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha