سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 311817

یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف هر روز مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند به کاهش سطح اضطراب کمک کند.

با مصرف مکمل‌های پروبیوتیک اضطراب‌تان را کاهش دهید

سلامت نیوز:  یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف هر روز مکمل‌های پروبیوتیک می‌تواند به کاهش سطح اضطراب کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، محققان دانشگاه در حین بررسی تاثیرات یک مکمل غذایی پربیوتیک بر سلامت روانی افراد ۱۸ تا ۲۵ ساله این کشف را انجام دادند.

آن‌ها گروهی متشکل از ۶۴ شرکت کننده زن سالم را که هیچ اضطراب قبلی و فعلی نداشتند، مطالعه کردند و به مدت ۲۸ روز به آنها یک گالاکتو الیگوساکارید پروبیوتیک (یک دارونما) دادند.

این زنان نظرسنجی‌ها را در مورد سلامتی خود از جمله خلق و خو، اضطراب و کیفیت خواب تکمیل کردند و محققان سپس نمونه‌هایی از میکروبیوم روده آنها را تجزیه و تحلیل کردند.

آن‌ها دریافتند کسانی که دوز روزانه پروبیوتیک دارند از افزایش سلامت روان، با کاهش سطح اضطراب و بهبود سلامت روده بهره مند می‌شوند.

به گفته نویسنده و محقق این مطالعه این یافته‌ها امیدی برای رسیدن به راهی ساده برای کمک به زنان جوان در بهبود وضعیت روانی است.

این تحقیق جدید یک گام مهم به جلو است که می‌توان نشان دهد که از یک مکمل غذایی ساده و بی خطر مانند پربیوتیک ها می‌توان برای بهبود فراوانی باکتری‌های مفید روده در روده و همچنین برای بهبود سلامت روان و رفاه در جوانان استفاده کرد.

به گفته محقق این مطالعه این یک تحقیق هیجان انگیز است که امکان مطالعات بیشتر در مورد ارتباط بین پروبیوتیک ها و سلامت روان را فراهم کرده است و ابعاد مختلفی را در تحقیقات بهداشت روان گرد هم می‌آورد؛ یافتن اثرات پروبیوتیک در یک گروه زیر بالینی نویدبخش تحقیقات بالینی ترجمه‌ای بر روی چندین نشانگر سلامت روان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha