دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد: به رغم اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون هنوز تا پایان همه گیری کووید-۱۹ مسیر طولانی در پیش داریم.

سازمان جهانی بهداشت: به رغم واکسیناسیون تا پایان همه گیری راه طولانی در پیش داریم

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد: به رغم اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون هنوز تا پایان همه گیری کووید-۱۹ مسیر طولانی در پیش داریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "تدروس آدهانوم" گفت: با وجود آغاز واکسیناسیون علیه کروناویروس و کاهش موارد ابتلا در برخی از کشورها، همه گیری کووید-۱۹ هنوز تمام نشده است.

وی تاکید کرد: موارد جهانی ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ برای دومین همفته متوالی در جهان کاهش پیدا کرده اما برخی از کشورها از جمله هند همچنان با افزایش آمار مواجه هستند.

وی گفت: در بسیاری از کشورها با بالاترین میزان واکسیناسیون، این تفکر شکل گرفته که همه گیری تمام شده است در حالیکه برخی کشورها با موج عظیمی از موارد ابتلا روبرو هستند. اوضاع در بسیاری از کشورها همچنان بسیار نگران کننده است. تا پایان همه گیری فاصله بسیاری داریم و تا بیماری در همه کشورها تمام نشود، در هیچ کجا پایان نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، از زمان آغاز همه گیری بیش از ۱۶۴ میلیون نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیش از ۳.۴ میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha