فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، واکسیناسیون خودرویی را مدلی موفق خواند و گفت: دیروز در ۷۰ دقیقه ۵۰۰ نفر در خودروها با رعایت استاندارد بهداشتی در سرخه‌حصار واکسینه شدند.

واکسیناسیون ۵۰۰ نفر طی ۷۰ دقیقه در طرح واکسیناسیون خودرویی

سلامت نیوز: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، واکسیناسیون خودرویی را مدلی موفق خواند و گفت: دیروز در ۷۰ دقیقه ۵۰۰ نفر در خودروها با رعایت استاندارد بهداشتی در سرخه‌حصار واکسینه شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم آغاز به کار مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ورزشگاه تختی گفت: امروز یک کار جمعی و بین بخشی در حال برگزاری است. ارگان‌های مختلفی ذی‌مدخل انجام این کار مهم هستند و یک نقطه وصل و همگرایی پیروزمندی و ظفر ما در مباحث اجتماعی است و من خوشحالم در طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون هم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر جنبه‌های اجتماعی طرح شهید سلیمانی افزود: امروز گام پنجم طرح شهید سلیمانی با مولفه پررنگ واکسیناسیون با ممارست در سایه همگرایی در حال انجام است.

زالی تاکید کرد: وقتی ما میزبان عزیزان ۸۰ سال به بالا بودیم، شنبه هفته گذشته روز سختی بود و در تهران به دلیل اختلال در اطلاع‌رسانی شاهد ازدحام شهروندان تهرانی بودیم. بلافاصله بعد از رویت این صحنه جلسه فوری گذاشته شد و یکی از راهبردهای فوری راه‌انداری مراکز تجمیعی بود که شتاب خوبی در جغرافیای تهران برای راه‌اندازی مراکز تجمیعی رخ داده و هر روز تعداد زیادی مراکز جدید تجمیعی در تهران راه‌اندازی می‌شود. هدف اصلی ما ایجاد رضایتمندی و افزایش سرعت واکسیناسیون است.

وی گفت: مدل خودرویی واکسیناسیون مدل موفقی بود تا رفت‌وآمد فیریکی زیادی صورت نگیرد. حتما در روزهای آینده هم این اقدام در نقاط دیگر تهران برگزار خواهد شد و سرعت بالا خواهد رفت. دیروز در ۷۰ دقیقه ۵۰۰ ماشین با رعایت استاندارد بهداشتی در سرخه‌حصار واکسینه شدند. همه کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند حرفه‌ای هستند و دقت فدای سرعت نخواهد شد.

وی افزود: در حال گذر از مراکز بهداشتی به مراکز تجمعی واکسیناسیون هستیم که اندکی زمانبر خواهد بود و من مراتب عذرخواهی خود را به مردم اعلام می‌کنم. از یار همیشگی خودم سردار حسن‌زاده تشکر می‌کنم که بسیار در کنار ما بودند و تمام ظرفیت بالقوه و بالفعل سپاه تهران را در اختیار ما قرار دادند.

زالی تاکید کرد: در مختصات برنامه تجمیعی واکسیناسیون بحث سهولت، دسترسی و توجه به ساختار شهری بسیار مهم است تا مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر ایجاد ترافیک نکنند. امروز در مرکز تجمیعی ورزشگاه تختی میزبان گروه ۷۵ سال به بالا هستیم و به تدریج میزبان سایر گروه‌های سنی خواهیم بود.

وی گفت: جمعیت بین ۳۰ تا ۳۵ سال ایرانی که کثیرترین جمعیت ایران است بالغ بر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، گروه بعدی ۲۵ تا ۳۰ سال ۸ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر و گروه ۳۵ تا ۴۰ سال حدود ۷ میلیون نفر است. در روزهای آتی با تامین لجستیک کافی جمعیت فراوان‌تری را باید واکسینه کنیم و ان‌شاءالله این توفیق حاصل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha