چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 311862

یک متخصص چشم به بیان چند نکته ضروری درباره نحوه استفاده از لنز‌های چشمی پرداخت.

استفاده از لنز بدون رعایت این موارد ممنوع!

سلامت نیوز:یک متخصص چشم به بیان چند نکته ضروری درباره نحوه استفاده از لنز‌های چشمی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، سعید یادگاری متخصص چشم  اظهار کرد: به افرادی که از لنز‌های چشمی برای رفع عیوب انکساری چشم استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود بسیار به تاریخ مصرف و تولید لنزها توجه کنند. 


او گفت: به طور معمول لنز‌هایی که تاریخ انقضای کوتاه‌تری دارند بهتر از انواعی هستند که تاریخ انقضایشان بلند مدت است. بر این اساس لنز‌های یک ماهه در برابر سه ماهه از لحاظ صحت و سلامت ارزش بیشتری دارند. البته لنز‌های روزانه بهتر از ماهانه هستند.


یادگاری بیان کرد: لنزها هرچه بیشتر در داخل چشم باشند احتمال بروز عفونت را به همان میزان افزایش می‌دهند. توصیه می‌شود از لنز‌ها در طول روز که چشم‌ها معمولا باز هستند، استفاده کرده و هنگام خواب آن‌ها را از چشم خود خارج کنید.


این متخصص چشم تصریح کرد: هنگام استفاده از انواع لنزها به هیچ عنوان نباید از مواد آرایشی استفاده کرد. همچنین استحمام و شستن صورت با داشتن لنز می‌تواند خطرات ناگواری مانند زخم قرنیه و عفونت را برای فرد به همراه داشته باشد. اگر فرد دچار زخم قرنیه و عفونت شدید چشم شود ممکن است بینایی خود را از دست بدهد.


یادگاری افزود: هنگام گذاشتن لنز در داخل چشم باید از قطره چشم استفاده کنید و پیش از خارج کردن لنز از چشم دستان خود را به خوبی شستشو دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha