چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 311883

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار پراکنده باران در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: طی امروز (۲۹ اردیبهشت) سرعت باد در برخی مناطق افزایش می‌یابد.

رگبار پراکنده باران در کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار پراکنده باران در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: طی امروز (۲۹ اردیبهشت) سرعت باد در برخی مناطق افزایش می‌یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۹ اردیبهشت) در برخی مناطق جنوب کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال فارس، ارتفاعات مازندران و تهران طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


وی ادامه داد: طی فردا (۳۰ اردیبهشت) در شمال شرق فارس، نوار غربی اصفهان، جنوب یزد، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رشد ابر همراه با رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.


ضیاییان با اشاره به اینکه طی روزهای جمعه و شنبه (۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز، مرکز، شمال و شرق فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: طی روز یکشنبه (۲ خرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطقی از غرب کشور بارش رخ خواهد داد.


به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز (۲۹ اردیبهشت) در استان‌های البرز، قزوین، مرکزی، قم، جنوب تهران و اصفهان افزایش سرعت باد و در خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود همچنین فردا (۳۰ اردیبهشت) در نوار شرقی کشور و طی روزهای جمعه و شنبه علاوه بر نوار شرقی در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.


وی در ادامه با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) دمای هوا در شرق سواحل خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: از امروز تا آخر هفته شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد ازظهر امروز تا فردا خلیج فارس به‌ویژه بخش‌های مرکزی آن مواج خواهد بود.


ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ اردیبهشت) قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۳۱ اردیبهشت) نیز قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha