چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 311884

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتا آرام طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.


به‌تدریج طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد همچنین با وزش باد نسبتا شدید احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.


با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت نیز موجب کاهش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


با تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (۳۰ اردیبهشت ماه)  برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. وزش باد مؤثر طی روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند احتمال افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.


شایان‌ذکر است با کاهش تندی باد تا شامگاه فردا (۳۰ اردیبهشت ماه)  همراه با افزایش تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.


آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۵ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha