با افزایش موارد سرطان روده بزرگ (کلورکتال) در افراد زیر ۵۰ سال، متخصصان توصیه می کنند که افراد با میانگین خطر ابتلا به بیماری، آزمایش های غربالگری را در ۴۵ سالگی به جای ۵۰ سالگی آغاز کنند.

غربالگری سرطان روده بزرگ باید از ۴۵ سالگی آغاز شود

سلامت نیوز:با افزایش موارد سرطان روده بزرگ (کلورکتال) در افراد زیر ۵۰ سال، متخصصان توصیه می کنند که افراد با میانگین خطر ابتلا به بیماری، آزمایش های غربالگری را در ۴۵ سالگی به جای ۵۰ سالگی آغاز کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، سرطان روده بزرگ (کلورکتال) به دلیل روند پیشرفت طولانی اش و در دسترس بودن آزمایش‌های غربالگری که می‌تواند بیماری را زودتر رهگیری و تشخیص دهد، یکی از قابل پیشگیرانه ترین سرطان‌های بدخیم است.


به گزارش ساینس دیلی،شیوع کلی سرطان روده بزرگ در افراد ۵۰ سال به بالا از اواسط دهه ۱۹۸۰ به طور مداوم کاهش یافته است، که عمدتاً به دلیل افزایش غربالگری و تغییر الگوهای عوامل خطر قابل اصلاح است.


«کیمی ان جی»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه سرطان دانا فیبر ماساچوست آمریکا، در این باره می‌گوید: «افزایش قابل توجه سرطان کلورکتال در افراد جوان زیر ۵۰ سال، از اواسط دهه ۱۹۹۰ نگران کننده است بطوریکه افزایش ۱۱٪ سرطان روده بزرگ و ۱۵٪ سرطان رکتوم در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.»


هنوز علت افزایش نرخ ابتلاء به این سرطان در سنین جوانی مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha