براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت امروز در محدوده قابل قبول قرار دارد.

کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز اردیبهشت قابل قبول است

سلامت نیوز: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت امروز در محدوده قابل قبول قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز تا حدودی بر تندی باد افزوده خواهد شد و وزش باد مؤثر شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد. شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت و باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد.

با تداوم ناپایداری جوی تا صبح شنبه (اول خرداد) و وزش باد مؤثر انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار گیرد. طی روز نیز وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد؛ با این حال با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا شود.

با استمرار وزش باد مؤثر و وضعیت نسبتاً ناپایدار جوی تا اواخر وقت فردا (یکم خرداد) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۰ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha