دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 312020

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که عواملی چون سابقه خانوادگی، جنسیت و نژاد از جمله فاکتورهایی هستند که خطر ابتلا به بیماری آسم را در کودکان افزایش می دهند.

آیا کودک شما در معرض ابتلا به آسم است؟

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که عواملی چون سابقه خانوادگی، جنسیت و نژاد از جمله فاکتورهایی هستند که خطر ابتلا به بیماری آسم را در کودکان افزایش می دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "کریستین جانسون" از محققان این مطالعه در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا گفت: این یافته ها به ما کمک می کند که درک کنیم چه گروه هایی از کودکان بیشتر در معرض آسم هستند. اکنون می توان از این اطلاعات برای ایجاد عوامل تداخلی در آن دسته از کودکانی که در معرض خطر قرار دارند، استفاده کنیم.


محققان اطلاعات بیش از ۱۲ هزار کودک را که بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ در ایالات متحده و پورتوریکو متولد شده اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و حداقل برای مدت پنج سال تحت کنترل قرار دادند.


۵۱ درصد این کودکان پسر و ۴۹ درصد دختر بوده اند، همچنین ۵۲ درصد سفید پوست و ۲۳ درصد سیاه پوست بوده اند.
به گفته محققان میزان خطر ابتلا به آسم در کودکانی که حداقل یکی از والدین آنان سابقه آسم داشته، دو تا سه برابر بیشتر از کودکان دیگر بود و بیشتر در سن چهار سالگی این خطر وجود دارد.


همچنین کودکانی با سابقه خانوادگی آسم در سنین چهار تا ۱۴ سالگی در مقایسه با افرادی که سابقه خانوادگی ندارند، دو برابر بیشتر در معرض خطر آسم بودند.


در سنین پایین، پسران با سابقه خانوادگی آسم نسبت به دختران بیشتر احتمال دارد به این بیماری دچار شوند. اما در ۱۴ سالگی میزان آن تقریبا یکسان است. کودکان سیاه پوست صرف نظر از سابقه خانوادگی بیشترین میزان خطر ابتلا به آسم را داشتند.


هرچند، در حالیکه میزان ابتلا به آسم در کودکان سیاه پوست در دوران پیش از دبستان بسیار بیشتر از کودکان سفیدپوست است این میزان در کودکان سیاه پوست پس از ۹ سالگی کاهش پیدا می کند اما در مورد کودکان سفیدپوست این احتمال در اواخر دوران کودکی افزایش پیدا می کند.


به گزارش مدیسن نت، از هر ۱۲ کودک آمریکایی یک نفر به بیماری آسم دچار است که موجب خس خس سینه، مشکل در تنفس و سرفه شده و می تواند با آسیب دائمی ریوی همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha