دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 312045

لیمو قوی‌ترین منبع اسید اسکوربیک در میان میوه‌هاست. از خواص مفید مرکبات در درمان سرماخوردگی و همچنین افزایش قدرت دفاعی بدن استفاده می‌شود.

لیموترش یخ‌زده شفابخش خانگی!

سلامت نیوز: لیمو قوی‌ترین منبع اسید اسکوربیک در میان میوه‌هاست. از خواص مفید مرکبات در درمان سرماخوردگی و همچنین افزایش قدرت دفاعی بدن استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، برخی پژوهش‌های علمی مهم در انگلستان و بر اساس گزارش های منتشر شده در fitfoodhouse.net وجود حدود 22 عامل ضد سرطانی را در لیمو ثابت کرده است. علاوه بر نقش چشمگیر لیمو ترش در تقویت سیستم ایمنی این خوراکی طبیعی خواص بی شمار دیگری درتسکین التهابات بدن، جلوگیری از استرس و اضطراب، کمک به مقاومت در برابر فشارهای روانی، کاهش ریسک ابتلا به سکته و جلوگیری از ابتلا و تشدید  آسم دارد.

 افزایش ارزش غذایی لیمو ترش یخ زده

 همان‌طور که می‌دانیم برخی مواد غذایی به صورت منجمد یا کنسرو شده و حتی خشک شده خواص بیشتری نسبت به  شکل تازه‌شان دارند و مصرف برخی میوه‌ها به‌صورت خشک به‌جای شکل تازه‌ آن (مانند کشمش به‌جای انگور) به‌علت تغییر در ارزش غذایی و مواد مغذی بایکدیگر تفاوت دارند که یکی از مهم ترین آن‌ها لیموترش است . 

نکته جالب این است که  خواص درمانی لیموترش پس از انجماد  10برابر افزایش می یابد. فلاونوئیدهای  موجود در لیموی  فریزشده منبع دفاعی قدرتمندی برای بدن محسوب می‌شود. همچنین لیموی یخ زده سه برابر بیشتر  حاوی ویتامین‌های ای، آ و بی است. 

 میوه منحصر به فرد

لیموترش سرشار از ویتامین ث روی، پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌باشد وجزو آن دسته مرکباتی است که همه بخش‌هایش قابل استفاده است.اغلب افراد لیمو را بدون پوست استفاده می‌کنند و در حالی‌که پوست این میوه  که سرشار از خواص پنهان است دور ریخته می شود در حالی‌که استفاده از پوست لیمو برای مقابله با غده های سرطانی و تنظیم سطح کلسترول بدن بسیار قدرتمند عمل می کند.استفاده از پوست لیمو به عنوان یکی از روش های گیاهی و طبیعی برای درمان عفونت ها پیشنهاد می شود و برای درمان انگل و میکروب های قوی می تواند استفاده شود

  احیای سیستم های بدن

 لیمو ی منجمد را می توانید برای چند ماه در فریزر نگهداری کنید و اگر این مخلوط را به یک لیوان آب تمیز اضافه کنید و قبل از صبحانه بنوشید، به  احیای بسیاری از سیستم‌های بدنتان کمک می‌کنید.خواص بی‌شمار این نوع استفاده به این دلیل است که آب میوه پس از ذوب شدن سریع‌تر توسط بدن جذب می شود. روند شوک انجماد به خلاص شدن از شر مواد مضری که درفرآوری با مواد شیمیایی می توانند وارد پوست شوند ، کمک می کند.به گفته پزشکان ، فواید لیموی منجمد با استفاده منظم از آن افزایش می یابد.

برای مشاهده تأثیر لیمو ، باید روزانه 70 - 75 گرم از آن را مصرف کنید.مشاهده فواید لیموی  منجمد روی  سرطان  و رادیکال های آزاد در صورت استفاده منظم از آن امکان پذیر است. علاوه بر این ، ویتامین C و E در ترکیب با فلاونوئیدها از متاستاز جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت استفاده از لیمو ی منجمد در درمان سرطان ، باید  همزمان با درمان اصلی باشد. استفاده منظم از لیمو به کاهش خطر ابتلا به تومورهای سرطانی کمک می کند ، اما قادر به از بین بردن کامل آن‌ها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha